رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان

علی صالحی گفت: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانون مدار با مشارکت حداکثری مردم است.

صالحی افزود: سلامت انتخابات یکی از اولویت‌های اصلی است و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیئت‌های اجرایی و همچنین حضور به موقع مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد تحرکات انتخاباتی می‌تواند در برگزاری انتخاباتی سالم و امن موثر باشد.

او گفت: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهاد‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی مکلف هستند، زمینه مشارکت پرشور و قانونمند را برای مردم فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.

صالحی گفت: شعب ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری هرمزگان تعیین شده اند و تخلفات اعلام شده از سوی ضابطین قضایی و دستگاه‌های نظارتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

او افزود: یکی از مصادیق بارز جرائم و تخلفات انتخاباتی، تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و افراد حق ندارند، قبل از آغاز زمان رسمی تعیین شده، نسبت به تبلیغات زود هنگام اقدام کنند و در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفان برخورد و جرائم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.