وزیر دفاع آمریکا به هند می‌رود

بنا به اعلام منابع هندی، وزیر دفاع آمریکا هفته آینده برای رایزنی با مقامات هند به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریکا احتمالا هفته آینده راهی هند می‌شود.

یک منبع دولت هند امروز یکشنبه به رویترز گفت لوید آستین هفته آینده به هند سفر خواهد کرد. سفر وزیر دفاع آمریکا به هند در حالی صورت می‌گیرد که این دو متحد به دنبال تعمیق روابط نظامی برای مقابله با قدرت رو به رشد چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند.

این منبع هندی، که به دلیل حساسیت موضوع از ذکر نام خودداری کرد، گفت اولین بازدید یک مقام ارشد دولت جدید آمریکا موجب افزایش همکاری دو کشور خواهد بود. بنا به گفته این منبع دولتی هند، آستین در دیدار روز ۱۵ مارس خود با راجنات سینگ، وزیر دفاع هند دیدار خواهد کرد.

منابع مطلع نیز روز پنج شنبه اعلام کردند اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا در سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به کره جنوبی و ژاپن او را همراهی خواهد کرد. از برنامه بلینکن برای سفر به هند اطلاعاتی منتشر نشده است.

هند در بحبوحه تنش‌های ادامه دار مرزی با چین، فرصت تقویت همکاری‌ها با دولت جدید آمریکا را غنیمت شمرده و آن را مسیری برای دسترسی به فناوری‌های آمریکایی می‌داند. سازندگان تجهیزات دفاعی آمریکا نیز امیدوار به چشم انداز بهبود روابط با هند هستند، زیرا دهلی نو یکی از بزرگترین خریداران تجهیزات دفاعی آن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار