انتقاد نماینده پارلمان اروپا از تحریم‌های آمریکا

میک والاس در پیامی انتقادی اعلام کرد ۳۸ کشور جهان تحت تحریم‌های آمریکا هستند و اتحادیه اروپا نیز در این راه همراه واشنگتن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، در پیامی از تحریم‌های آمریکا علیه کشور‌های مختلف انتقاد کرد.

والاس با انتشار پیامی توییتری گفت: «در حال حاضر ۳۸ کشور تحت تحریم‌های آمریکا هستند و این به نوعی تروریسم اقتصادی است. اتحادیه اروپا در بیشتر این تحریم‌ها همراه واشنگتن بوده است.»

والاس در بخش دیگری از پیام خود به کوبا اشاره کرد و گفت: «با وجود آن‌که این کشور تحت تحریم‌های آمریکا است تاکنون به ۳۹ کشور تیم مبارزه با کرونا اعزام کرده است.»

تاکنون آمریکا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه چند کشور از جمله «چین، روسیه، کوبا، ایران و ونزوئلا» اعمال کرده است که به اعتقاد بسیاری از مقامات بین‌المللی نقض جدی حقوق بشر مردم در این کشورها است.

به‌طور مثال امروز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین، تاکید کرد: «تحریم‌های یک‌جانبه با محروم کردن ده‌ها میلیون نفر از غذا و دارو؛ فقر، گرسنگی و نابرابری را تشدید کرده و زندگی و سلامتی افراد بی‌شماری را در شرایط همه‌گیری کرونا و به‌ویژه حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر، به خطر می‌اندازد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
reza
۱۱:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
هی میک والاس : کمی تحقیق کن ببین کدام استراتژیست گفته است که اروپا در حوزه صنعت برای خودش یک غول است ولی در حوزه اقتصادی مانند موش در مقابل قدرت دلارآمریکاست آیا؟؟ به نظر شریف شما وقت آن نرسیده؟ که اتحادیه اروپا با تکیه برتوان قدرتمندصنعت خود اقتصادش را از زیریوغ و استعمارگری قدرت دلارآمریکا خارج کند؟ اتحادیه اروپا میتواند با پیوستن به اتحادیه اورآسیا که 2دوعضو دائم شورای امنیت را در دل خود دارد با عنایت به اینکه این دو2عضو دائم شورای امنیت از حق WTO نیز در حمایت از اعضاء برخوردارند و نقش پشتیبانی کننده در این اتحاد دارند بر نیمی از بازار بزرگ اقتصادی و تجاری یک طرف کره زمین مسلط و در یک بازی برد-برد بزرگ تجاری +اقتصادی+نظامی+روابط بانکی.......از شرقی ترین نقطه ی این قاره پهناور تا غرب آسیا و شاخ آفریقا قدرت دلارآمریکا را به چالش کشیده و نه تنها واحد پولی خود یورو را در مدار بزرگی در گردش بانکی بیاندازند و قدرت پولی واحد اروپا یعنی یورو را زنده کنند بلکه برای همیشه این اتحادیه را از شر یوغ استعماری و امپریالیستی قدرت دلارآمریکا رها و بی نیاز خواهد کرد اندیشمندانی مانند شما باید این هدایت و رهبری را بر عهده بگیرند....................
آخرین اخبار