ملی پوش تنیس روی میز:

شیوع کرونا شرایط عجیبی را برای ما رقم زد/ تمام تلاش ما کسب سهمیه تنیس روی میز برای المپیک توکیو است

نوشاد عالمیان گفت: هیچ چیز را نمی‌توانیم پیش بینی کنیم، اما تمام تلاش ما این است که سهمیه المپیک تنیس روی میز را کسب کنیم.

نوشاد عالمیان ، ملی پوش تنیس روی میز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط خود و برادرش (نیما عالمیان)، برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، شرایط برای ما بسیار سخت بود و ما هم مانند همه مردم ایران به قرنطینه خانگی رفتیم. به مرور زمان و بعد از چند ماه که اوضاع سر و سامان پیدا کرد، تمریناتمان را در بابل آغاز کردیم و بعد از تمرینات، راهی فرانسه شدیم تا در لیگ تنیس روی میز این کشور حضور پیدا کنیم؛ چرا که در ایران همه مسابقات و لیگ هم تعطیل شده بودند و شرایط برای ما رفته رفته سخت می‌شد. به جرأت می‌توانم بگویم که شرایط بسیار سخت و تجربه بسیار عجیبی بود. 

او با اشاره به حضور در لیگ تنیس روی میز فرانسه گفت: حضور پیدا کردن در لیگ فرانسه برای ما مزیت‌های زیادی داشت. هم بعد از ماه‌ها به کوران مسابقات برگشتیم و هم حضور بازیکنان مطرح در این لیگ به ما کمک کرد تا زودتر به آن آمادگی لازم خود برگردیم و خیلی از فضای مسابقات دور نشویم. در لیگ فرانسه هم با لطف خداوند من و نیما توانستیم نتایج خوبی را از خود بر جای بگذاریم و فرم خودمان را حفظ کنیم. لیگ فرانسه کمک بزرگی برای ما بود؛ چرا که بازیکنان سطح یک و مطرح دنیا در این لیگ حضور داشتند.

نوشاد عالمیان در خصوص رقابت‌های فشرده قطر نیز عنوان کرد: ما در قطر ۴ تورنمنت پشت سر هم داریم. در ابتدا ۲ تور جهانی تنیس روی میز است که هم من و هم نیما در این رقابت‌ها شرکت کردیم و بعد از آن هم در مسابقات جهانی برای کسب سهمیه با رقبا رقابت خواهیم کرد تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کنیم. فکر می کنم در این رقابت‌ها من و نیما شانس این را داریم که از سهمیه جهانی خودمان استفاده کنیم و در همین رقابت‌ها سهمیه المپیک را کسب کنیم.

او افزود: اگر در مسابقات جهانی موفق به کسب سهمیه نشویم، نا امید نخواهیم شد؛ چرا که مسابقات آسیای میانه را پیش رو خواهیم داشت و از طریق آن مسابقات می‌توانیم برای ایران سهمیه المپیک را در رشته تنیس روی میز کسب کنیم. هیچ چیز را نمی‌توانیم پیش بینی کنیم، اما تمام تلاش ما این است که سهمیه المپیک تنیس روی میز را کسب کنیم.

او تصریح کرد: ما شرایط خوبی در دور اول تور جهانی مسابقات داشتیم. رقابت‌های ما چه در بخش انفرادی و چه در بخش ۲ نفره با حریفانمان بسیار نزدیک بودند و در بیشتر بازی‌ها شانس پیروزی داشتیم؛ اما خوب نفراتی که در این مسابقات حاضر شده اند بسیار با تجربه هستند و در سطح بالایی در دنیا بازی می‌کنند. در هر صورت با توجه به دوری که به خاطر شیوع کرونا از رقابت ها به وجود آمد، عملکرد خوبی داشتیم و امیدواریم در دور بعدی عملکرد بهتری را به نمایش بگذاریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار