۶ طرح بیولوژیکی منابع طبیعی در قم افتتاح شد

آیین افتتاح ۶ طرح بیولوژیکی منابع طبیعی در قم باحضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ۶ طرح بیولوژیکی در حوزه جنگل داری و جنگل کاری، مرتع و مقابله با بیایان زایی در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیز داری در استان قم باحضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور افتتاح شد.

برای بهره برداری از این پروژه‌ها در مساحت ۱ هزار و ۲۵۴ هکتار در دو بخش سلفچگان و جعفرآباد قم، ۴ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و درآمد‌های عمومی هزینه شده است.


داوودی ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قم گفت: از میان ۶ طرحی که امروز افتتاح شد، طرح ۳۵۰ هکتاری توسعه جنگل با نهال در حوزه آبخیز محمود آباد سلفچگان، با ۵۴ هزار و ۶۰۰ چاله برای نهالکاری بادام کوهی و طرح ۲۳۴ هکتاری جنگل کاری در منطقه حسین آباد نیزار با تعداد ۴۲ هزار چاله برای کاشت اسفناج وحشی دو طرح مهمی بودند که امروز به بهره برداری رسیدند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور، حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این زمینه با اقدامات بیولوژیکی و احداث سازه‌هایی در حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری، در صدد جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش خطرات سیلاب هستیم.


آقای منصور افزود: امسال بیش از ۳۴۰ تشکل با ۱۰ هزار عضو و سامانه همیار طبیعت با ۷۰ هزار عضو را با هدف گسترش مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی ایجاد کرده ایم و همواره تلاشمان این است اهدافمان در حفظ منابع طبیعی را با مشارکت مردم محقق کنیم.

در ادامه برنامه‌های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به قم و در آستانه هفته منابع طبیعی، ۳۰۰ اصله درخت باحضور ائمه جماعات استان و طلاب بسیجی در بیابان‌های محمود آباد قم و ۴۰ اصله نهال در مجتمع آیت الله صدوقی قم غرس شد.


۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیز داری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار