استقبال محمد علی الحوثی از مذاکرات بین یمن و کشورهای متجاوز در روسیه

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد جنبش انصار الله از مذاکرات بین جمهوری یمن و کشور‌های متجاوز در روسیه استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی از مقامات جنبش انصارالله، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد مقامات یمنی در صنعا برای مذاکرات در روسیه بین جمهوری یمن و کشور‌های ائتلاف عربی جهت پایان دادن به جنگ در یمن استقبال می‌کنند.

وی گفت: ما استقبال می‌کنیم که یک دوره مذاکرات در روسیه برگزار شود، اما باید این مذاکرات بین جمهوری یمن و کشور‌های متجاوز برگزار شود و دیگران باید نتایج این مذاکرات را دنبال کنند و نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری نمی‌توانند این موضوع را حل کنند مگر اینکه گفتگو بین ما و کشور‌های متجاوزی که به کشور ما حمله می‌کنند و همچنان کشورمان را در محاصره قرار داده اند، به طور مستقیم برگزار شود؛ بنابراین روسیه باید بداند که نبرد در یمن یک نبرد محلی نیست بلکه تجاوزی خارجی است که جمهوری مستقل یمن را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: کسانی که مدام برای طبقه بندی این جنگ به عنوان یک مسئله داخلی تلاش می‌کنند، همان کشور‌های متجاوز هستند. کشور‌هایی همچون عربستان سعودی، آمریکا، امارات، فرانسه، انگلیس و دیگر کشور‌ها با فروش اسلحه، اجاره ماهواره، ناو‌های جنگی و چیز‌های دیگر از این جنگ بهره و ثروت‌ها و اموال خلیج (فارس) را به غارت می‌برند و در جنگ تحمیلی علیه کشور ما شرکت و سرمایه گذاری می‌کنند.

گفتنی است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود عربستان سعودی و دولت یمن به پیدا کردن راهی برای پایان دادن به جنگ در یمن متعهد و مشتاق هستند و از جنبش انصار الله خواست به این تعهدات پایبند باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار