کشف بیش از ۳۶ هزار عدد مواد محترقه در اراک و ساوه

در عملیات‌های پلیس اراک و ساوه ۳۶ هزار عدد مواد محترقه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف ۳۶ هزار و ۹۲۴ عدد انواع مواد محترقه در عملیات‌های پلیس در شهرستان‌های اراک و ساوه خبر داد.

سرهنگ خلجی گفت: در تداوم طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور ایجاد امنیت مناسب در روز‌های پایانی سال و به ویژه پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در استفاده ناصحیح و خطرآفرین از مواد محترقه، مانند سنوات گذشته، طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه غیر مجاز از سوی پلیس استان با جدیت دنبال می‌شود.

او اضافه کرد: در ۴۸ ساعت گذشته در ادامه این طرح ها، ماموران انتظامی در شهرستان‌های اراک و ساوه، موفق به کشف ۳۶ هزار و ۹۲۶ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در عملیات‌های مورد نظر ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

او با هشدار به آن دسته از افرادی که با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، قصد برهم زدن نظم و آسایش عمومی مردم را دارند، یاد آور شد: افرادی که با تحرکات نابهنجار، ایجاد رعب و وحشت و استفاده از ترقه‌های غیرمجاز بر امنیت و سلامت همگانی افراد جامعه، خدشه وارد کنند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبرو خواهند شد.

سرهنگ خلجی بر ضرورت همراهی مردم و ارائه گزارش‌های مردمی در خصوص موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع انواع مواد محترقه به پلیس از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ تاکید کرد.

به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه غیر مجاز، جرم محسوب شده و مرتکبان به آن نیز به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهند شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.