بهره برداری از تصفیه خانه شهر ملایر

تصفیه خانه آب سد کلان ملایر با حضورمجازی وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صبح امروز و با حضور مجازی  وزیر نیرو طرح آبرسانی از سد کلان و افتتاح تصفیه خانه شهر ملایر به بهره برداری رسید.

حمید رضا جانباز رئیس آب و فاضلاب کشور در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه آب شرب ملایر گفت:با افتتاح این تصفیه خانه ۸۰ درصد از آب شهر ملایر از سد کلان و این تصفیه خانه تامین خواهد شد.

او با بیان این که این تصفیه خانه با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز ملایر را تصفیه و تامین می کند، گفت: آب بسیار با کیفیت از امروز در این تصفیه خانه مراحل تصفیه آن طی و در اختیار مردم شریف ملایر قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشورگفت:ظرفیت تصفیه خانه بیش از دو برابر ظرفیت فعلی است که آماده سازی شده برای استفاده در پیک مصرف تابستان آب مورد نیاز حدود ۱۷۰ هزار نفر مردم ملایر و روستاهای اطراف خط انتقال آب را تامین کند.

جاباز افزود: در حال حاظر ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب را تصفیه میکند و برای پیک مصرف این مقدار به ۵۰۰ لیتر خواهد رسید.

او بیان کرد: برای انتقال آب از تصفیه خانه به مخزن ملایر ۳۸ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است که ۵۷۳میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار همدان هم در این مراسم گفت:خوشبختانه یکی از اقداماتی که در دولت تدبیر و امید مورد نظر بوده است حوزه آب و فاضلاب و وزارت نیرو بوده است.

او گفت: ما برای توسعه استان نیاز به تاسیساتی داشتیم که بتوانه پشتیبانی کنه از آب های تولیدی مان.

شاهرخی افزود:سیلیس و فروسیلیس ملایر مورد توجه قرار گرفته است در کشور که برای تامین برق آن در هفته گذشته یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان ملایر کلنگ زنی شد.

استاندار همدان بیان کرد: در حوزه آب یکی از چالش های مهم ما تامین آب شرب بوده است که خوشبختانه هر دو سال و نیم یکبار در دولت تدبیر و امید یک سد افتتاح شده است

او افزود:امروز با افتخار بهترین و با کیفیت ترین آب کشور را در اختیار مردم ملایر قرار میدهیم.

شاهرخی گفت:ما توانسته ایم با جمع آب آوری فاضلاب های شهر ها و تصفیه آن،آب مورد نیاز بخش صنعت همچون پتروشیمی ابن سینا و پتروشیمی هگمتانه را تامین کنیم.

انتهای پیام/د.ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
آب شهر ملایر کیفیت بالایی نداشت امیدوارم با بهره برداری از این سد مشکل رفع بشه