عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دانشگاه‌های کشور به عامل ثروت تبدیل نشده اند

اسماعیلی گفت: دانشگاه‌های کشور به عامل ثروت تبدیل نشده اند بنابراین توجه به دانش و مهارت باید دغدغه مسئولان شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به این باور رسید که دنیای امروز، دنیای متفاوتی است  و ساز و کار‌های آن با گذشته بسیار فرق کرده است.

او با بیان اینکه رویکرد‌ها نیز به تبع تغییرات باید دگرگون شود، افزود: اگر خود را در مرتبه‌های بالاتری قرار ندهیم، بسیار خسارت خواهیم دید. بنابراین باید در راستای همین تغییر و تحول سازوکار‌های لازم اتخاذ کرد.

اسماعیلی ادامه داد: هر فرد باید به این باور برسد که دنیای کنونی با فردا فرق خواهد کرد. تغییر در علم سرسام آور است و این انفجار دانش دائم در حال فوران است. بنابراین، اتخاذ سیاستی که ما را به سرمنزل مقصود برساند، اولویت مهمی است که باید به آن پرداخت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رسیدن به این اولویت نیازمند باوری است که نه تنها در مسئولان بلکه در تمام آحاد جامعه باید شکل گیرد.

او بیان کرد: آحاد جامعه به فهم خوبی در این زمینه رسیده اند، دستاورد‌هایی که در حال حاضر در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم، نشان دهنده این است که جوانان کشور به این نیاز پی برده اند اما مسئولان کشور آنطور که شاید و باید به این فهم نرسیده اند. همه مسئولان باید به این فهم برسند که علم و مهارت از جایگاه بالایی برخوردار باشد و به نظر می‌رسد که این مسئله به دغدغه اول مسئولان تبدیل نشده است.

اسماعیلی ادامه داد: توجه به دانش و پایه‌های علمی و مهارت باید دغدغه مسئولان شود، متاسفانه در برنامه بودجه توجه لازم به مسائل علمی نشده است.

او با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور به عامل ثروت تبدیل نشده اند، تصریح کرد: رویکرد ما باید مهارت محور باشد. برخی از ساز وکار‌های قانونی آن را باید مجلس انجام دهد لیکن اجرای آن باید توسط متولیان آموزشی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار