در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شناسایی نیاز‌های دارویی بیماران خاص از طریق سامانه حواله الکترونیکی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: دارو و دیگر خدمات مورد نیاز بیماران خاص با استفاده از سامانه حواله الکترونیکی شناسایی می‌شود.

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طراحی سامانه الکترونیکی بیماران خاص، اظهار کرد: با طراحی سامانه حواله الکترونیکی بیماران خاص فرصتی ایجاد شد تا امکان اتصال به اطلاعات ثبت احوال کشور ایجاد شود. ما با کد ملی بیماران خاص در سراسر کشور را شناسایی می کنیم و با استفاده از سامانه حواله الکترونیکی متوجه می شویم به چه مقدار دارو و تجهیزات پزشکی نیازمند هستند و داروهایشان را به چه صورتی مصرف می‌کنند. 

شاد نوش افزود: با طراحی سامانه حواله الکترونیکی یک مدیریت هوشمند ویژه بیماران خاص در سراسر کشور انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سامانه حواله الکترونیکی در برخی از مناطق به صورت پایلوت اجرا شده است و‌ اطلاعات بیماران چهار گروه پیوندی، تالاسمی، ام پی اس و ام اس در این سامانه به ثبت رسیده است.

او بیان کرد: پیش بینی ما این است که یک احاطه قابل توجهی نسبت به بیماران خاص و داروی مورد نیاز آن‌ها خواهیم داشت و این سامانه باعث شده تا بیماران خاص به تجهیزات به روز دسترسی داشته باشند.

شادنوش افزود: سامانه حواله الکترونیکی بیماران خاص باعث شده تا هر بیمار داروی مورد نیاز خود را از نزدیک ترین داروخانه محل زندگی دریافت کند و دیگر بیماران خاص برای دریافت دارو از شهرستان به مرکز استان سفر نکنند.

او تاکید کرد: طراحی سامانه حواله الکترونیکی گام مقدماتی برای رساندن داروی بیماران خاص به درب منازلشان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار