پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی اولویت اصلی دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه در انتخابات مهم است سلامت انتخابات و زمینه سازی برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی دادگستری برگزار شد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعامل و همفکری دستگاه‌های نظارتی و انتظامی در انتخابات پارسال گفت: آنچه در انتخابات مهم است سلامت انتخابات و زمینه سازی برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است.


بیشتر بخوانید


او تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را نتیجه توجه و دقت نظر مسئولان استان به اتخاذ تدابیر مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور دانست.

بهرامی یکی از اهداف این ستاد را برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند با شرکت حداکثری ذکر کرد و تذکر انتخاباتی به کاندیدا‌های متخلّف را در پیشگیری از جرایم انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام مؤثر دانست.

او افزود: بر اساس تجربیات گذشته، باید برای انتخابات سال آتی تدابیری اتخاذ گردد تا فعالیت‌ها و تحرکات کاندیدا‌های انتخاباتی توسط دستگاه‌های ذیربط رصد و با جرائم انتخاباتی بدون ملاحظات سیاسی و مماشات برخود شود.

بهرامی اضافه کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی در امر انتخابات، پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و برخورد قاطع با خاطیان است و جرائم این حوزه بدون نوبت در دادسرای عمومی و انقلاب هر شهرستان بررسی می‌شود.

او همچنین خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات با شخص یا اشخاصی بخواهند ضمن طرح مسائل تفرقه انگیز وحدت مردم را خدشه دار و احساسات قومی و مذهبی را تحریک نمایند به شدت برخورد خواهد شد.

بهرامی یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی را نعمت انتخابات اعلام کرد و از اعضای ستاد پیشگیری خواست: همچون گذشته به رصد فعالیت انتخاباتی کاندیدا‌های احتمالی شورا‌های اسلامی شهر و روستا به ویژه در فضای مجازی اقدام کنند.

او در پایان گفت: باید متناظر این جلسات در شهرستان‌ها نیز تشکیل و ضمن ارسال گزارشات ماهانه به مرکز اهم مطالب در جلسات استانی مطرح شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار