آغاز مرحله استانی اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی

مرحله استانی اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی در بخش پسران و دختران در محل سالن اجتماعات اداره و در فضای مجازی برنامه قرار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله ارژنگ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه لاران در راستای بسته تحولی سازمان دانش آموزی با موضوع «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» و نظر به ضرورت تربیت اجتماعی دانش آموزان و توانمندسازی آنان در مهارت‌های اجتماعی به ویژه توسعه مهارت تفکر نقادانه، سخنوری و ارتقای فرهنگ، گفتگو در محیط‌های آموزشگاهی گفت: هدف کلی از برگزاری این مسابقه تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

او اظهار داشت: این مسابقات و مناظرات از طریق توسعه فرهنگ گفتگو در بین دانش آموزان، تقویت مهارت تفکر خلاق و نقادانه و مهارت سخنوری و تقویت روحیه نقدپذیری، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و آگاهی، تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند و شناسایی دانش آموزان مستعد در عرصه سخنوری به تربیت اجتماعی دانش آموزان کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


ارژنگ در خصوص تیم‌های مناظره کننده گفت: بی شک حضور و قبول مسئولیت از طرف دانش آموزان بیانگر توانایی وافر آن‌ها می‌باشد و هدف پرورش استعداد دانش اموزان در عرصه‌های تربیتی و آموزشی است.

او گفت: هر تیم متشکل از چهار عضو دانش آموز به همراه یک سرپرست بوده که باید از مربیان تشکیلات پیشتازان باشد، در هر تیم دو عضو مناظره کننده و دو عضو محقق شرکت کردند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.