معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مطرح کرد؛

مشارکت اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها در توسعه فناوری

رحیمی گفت: اعضای هیئت ‌علمی در پژوهشگاه‌ها باید در انجام پژوهش‌ها مشارکت کنند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین  رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی تجهیزات و دستاورد‌های فناورانه، ساختمان سبز، کتابخانه و مرکز اسناد علمی و تعدادی از آزمایشگاه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در سالن شهید بیات این پژوهشگاه، ضمن شرکت در نشست هیئت رئیسه به‌طور مجازی به ایراد سخنرانی با اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه پرداخت.

رحیمی گفت: در حال حاضر ما از نهاد‌های علمی کشور، ارائه آموزش مناسب به دانشجویان و تربیت دانش‌آموختگان، انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری را به عنوان سه موضوع مهم، انتظار داریم.

او افزود: در دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌علمی به هر سه موضوع می‌پردازند ولی در پژوهشگاه‌ها، اعضای هیئت ‌علمی باید روی دو مورد آخر یعنی انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری تمرکز کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در کشورمان پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بسیاری وجود دارد، ولی تعدادی از آن‌ها به‌عنوان پژوهشگاه‌های بزرگ و اثرگذار در کشور شناخته می‌شوند که پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از آن‌هاست و با توجه به دستاوردها، تجهیزات و امکانات این پژوهشگاه ما انتظار انجام پژوهش‌های معتبر و مشارکت اثرگذار در توسعه فناوری را انتظار داریم.

او ضمن تاکید بر فعالیت و پویایی اعضای هیئت ‌علمی گفت: اعضای هیئت ‌علمی پژوهشگاه‌ها به‌عنوان وظیفه اصلی به تحقیقات و پژوهشی که منجر به توسعه فناوری بشود، بپردازند و طرح کارفرمایی را انجام دهند که بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و در کنار آن به تولید مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر بین‌المللی نیز بپردازند.

رحیمی با تاکید بر ایجاد و مشارکت یک مرکز رشد در محیط شهری گفت: هر گونه خدمات فنی، جذب طرح‌های پژوهشی و جذب اعتبار و ارتباطات بیرونی باعث اثرگذاری پژوهشگاه بر محیط بیرونی خود شده و باعث پویایی جوانان دانش آموخته شهر و طرح ایده‌های آنان می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: زمینه توسعه و فناوری در کشور بیش از پیش فراهم شده است و بخش پژوهش در ۱۵ سال اخیر رشد بسیاری به‌ویژه در عرصه بین‌المللی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار