دادستان شهرکرد:

نقش بازار در شیوع ویروس کرونا کمتر از برگزاری دورهمی‌ها است

دادستان شهرکرد گفت: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی از سوی اصناف رعایت شود و ازدحام و تجمع خطرناکی شکل نگیرد، بنا بر تعطیلی بازار شب عید نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالرضا علی‌محمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی از سوی اصناف رعایت شود و ازدحام و تجمع خطرناکی شکل نگیرد، بنا بر تعطیلی بازار شب عید نداریم.

او افزود: برگزاری دورهمی‌ها و مراسم ختم و عروسی، مشکل اصلی شیوع و ویروس کرونا در استان است و همانطور که از گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشخص است نقش بازار در شیوع ویروس کرونا کمتر از برگزاری دورهمی‌ها است.


بیشتر بخوانید


علی‌محمدی اضافه کرد: با وجود توصیه‌های مکرر مبنی بر خودداری مردم از برگزاری مراسم‌های عقد، عروسی، ترحیم و مجالس دورهمی، همچنان گزارش‌های موجود حاکی از برگزاری این دورهمی‌ها در استان است.

او ادامه داد: باید راهکار موثری برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌ها تدبیر شود چرا که با شیوع ویروس جهش‌یافته وضعیت خطرناک‌تر شده و باید مراقبت و نظارت بیشتری در این حوزه انجام گیرد.

علی‌محمدی همچنین بر ضرورت کنترل جدی مبادی ورودی و خروجی استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا، نظارت بیشتر بر پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل بار نیز می‌تواند مکمل کنترل مرز‌های استان باشد.

او تشدید نظارت‌ها بر بازار و اصناف را از دیگر موارد مهم در مقابله با شیوع کرونا برشمرد و افزود: در برخی اصناف همانند قهوه‌‎خانه‌ها شاهد تجمع افراد هستیم که می‌طلبد بازرسان نظارت بیشتری داشته باشند و موارد تخلف را گزارش داده تا نسبت به برخورد و یا پلمب اصناف بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار