کاهش ۴۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی در دی ماه

در دی ماه امسال میزان نشست و برخاست هواپیما ۱۵ درصد و اعزام و پذیرش مسافران هم ۴۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در دی ماه امسال میزان نشست و برخاست هواپیما ۱۵ درصد نسبت به مدت  مشابه سال گذشته کاهش داشته است. به طوری که  در بخش اعزام و پذیرش مسافر در دی ماه ۴۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین در بخش ارسال و پذیرش بار و پست هم در دی ماه، ارسال و پذیرش بار و پست ۳۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است و  در حوزه پرواز‌های عبوری در دی ماه ۵۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

براساس این گزارش در فرودگاه مهرآباد میزان نشست و برخاست هواپیما‌ها در دی ماه ۸۱ هزار و ۸۸۹ فروند، اعزام و پذیرش مسافر هم ۷ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۴۰۱ نفر بوده و در بخش ارسال و پذیرش بار هم ۵۴ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۵۶ کیلوگرم بود. به طوری که در حوزه نشست و برخاست نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش، در بخش اعزام و پذیرش مسافر هم ۳۹ درصد و در بخش بار هم ۳۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴۳ درصدی فرودگاه‌ها در اعزام پذیرش مسافران در دی ماه
همچنین ۵ فرودگاه سمنان، کلاله، همدان، شاهرود و زنجان در دی ماه هیچ نشست و برخاست و پذیرش و اعزام مسافر نداشته است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته‌اند.

این در حالی است که فرودگاه ابوموسی در دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد در بخش نشست و برخاست و وفرودگاه پارس آباد مغان هم ۱۰۰ درصد، فرودگاه طبس ۲۱ درصد وفرودگاه جیرفت هم ۸ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید:


براساس این گزارش از مجموع ۴۹ فرودگاه کشور ۲۰۳ هزار و ۷۶ نشست و برخاست در دی ماه انجام شده که از این تعداد ۱۷ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۲۷ مسافر اعزام و پذیرش شده و حدود ۱۴۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۷۱ کیلوگرم بار پذیرش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش در نشست وبرخاست و ۴۷ درصد در اعزام و پذیرش مسافر و ۴۸ درصد در پذیرش بار کاهش داشته است

کاهش ۴۳ درصدی فرودگاه‌ها در اعزام پذیرش مسافران در دی ماه
همچنین در مجموع ۷ فرودگاه اختصاصی از جمله کیش، قشم، چابهار، ماهشهر، ماکو و پیام در بخش نشست و برخاست ۲۶ هزار و ۷۳۳ فروند در بخش نشست و برخاست در بخش اعزام و پذیرش مسافر هم ۲ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۸۰۶ نفر و در بخش بار هم ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۱۱ کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش در بخش مسافر هم ۳۱ درصد و در بخش بار هم ۲۶ درصد کاهش داشته است.

البته دی ماه در فرودگاه کیش حدود ۱۵ هزار و ۸۸۵ نشست و برخاست صورت گرفته که در بخش اعزام و پذیرش مسافر یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۱۳ هزار نفر و ۱۴۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۷۱ کیلوگرم بوده است.

کاهش ۴۳ درصدی فرودگاه‌ها در اعزام پذیرش مسافران در دی ماه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار