معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

تصویب قوانینی برای آسانتر شدن تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان

ستاری گفت: در حال تصویب قوانینی هستیم که تجاری‌سازی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان آسان‌تر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول‌های ایمنی برای هدف‌گیری تومور‌های مغزی بدبخیم و همچنین رونمایی از موش تراریخته hACE۲ برای ارزیابی تولید واکسن کووید ۱۹ در پژوهشگاه رویان برگزار شد.

در این نشست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: بالندگی رویان برای همه کشور باعث افتخار است، امیدوارم این فرهنگ رشد و توسعه در کشور جا بیفتد.

او افزود: تا زمانی که شرکت دانش‌بنیان طرف قرارداد جایی نشود، نمی‌تواند به تجاری‌سازی برسد. در حال تصویب قوانینی هستیم که تجاری‌سازی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان آسان‌تر کند، این قوانین براساس شرکت‌هاست و موسسه نمی‌تواند محصولات را تجاری‌سازی کند.

ستاری با اشاره به اینکه هزینه کردن بخش خصوصی و دولتی در حوزه توسعه و تحقیق نتایج بسیار متفاوتی دارد، بیان کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بیوتکنولوژی در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان هزینه توسعه و تحقیق کرده است. اگر دولت ۴ هزار میلیارد تومان هم هزینه می‌کرد نمی‌توانست به نتایجی برسد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان خرید بار اول داشته باشند.

اقتصاد کشور باید متکی بر اقتصاد دانش بنیان باشد

 در ادامه حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به مرزی از سرآمدی رسیده که قادر به انجام کار‌های علمی و فناورانه است.

او افزود: در پروژه‌هایی که صندوق توسعه ملی و معاونت علمی تامین مالی می‌کنند، سرعت انجام کار‌ها به دلیل تامین بودجه، بالا رفته است.

طیبی بیان کرد: علاقه داریم که الگو سازی‌ها در شرکت‌های علمی و اقتصاد دانش بنیان در کشور صورت گیرد تا در نهایت اقتصاد کشور متکی بر اقتصاد دانش بنیان باشد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.