مدیر حوزه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک:

مسئولان دست از راحت طلبی و تنبلی بردارند

حجت الاسلام آذر افروز راحت طلبی را یکی از معضلات در زندگی و اقتصاد ما دانست و گفت: مسئولان و مردم باید تفکر زینبی را سرلوحه کار‌ها قرار دهند.

حجت الاسلام حسن آذر افروز مدیر حوزه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: صبوری حضرت زینب (س) باید الگویی باشد برای زنان و مردان جامعه و ما در برابر همه مشکلات از جمله آسیب‌های اخلاقی، دینی، اجتماعی و اقتصادی که با آن مواجه هستیم، حفظ کند.

او افزود: اگر منش، رفتار و نگرش مردم و مسئولان مانند این بانوی بزرگ اسلام باشد و دست از راحت طلبی و تنبلی بردارند و تفکر زینبی را الگوی خود قرار داده و با شهامت و شجاعت کار‌ها را انجام دهند، می‌توانیم به آینده‌ای بهتر برسیم.

حجت الاسلام آذر افروز بیان داشت: حضرت زینب (س) در برهه زندگی خود مصیبت‌های بزرگی همچون رحلت پیامبر اسلام، شهادت حضرت زهرا (س) که باعث شد این بانوی بزرگ اسلام در ۴ سالگی محور خانه و نائب حضرت زهرا (س) باشد و بعد از آن شهادت پدر و برادر بزرگوارش را شاهد بود و در آخر نیز واقعه کربلا را دیدند که هر کدام از حوادثی که در زندگی او رخ داد باعث پختگی و با تجربه شدن این بانوی مکرم اسلام و ذخیره شدن او برای عاشورا شد تا بار عظیم این حادثه بزرگ را به دوش بکشد و فرهنگ و مبانی فکری و اعتقادی کربلا را به همگان برساند.

مدیرحوزه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک، بیان داشت: کربلا ۲ روی سکه داشت، یک رو رشادت، دلیری و مظلومیت‌هایی که شهدای کربلا به پرچم داری امام حسین (ع) رقم زدند و روی دیگر آن حضرت زینب (س) بود که مظلومیت، ایثار، شجاعت، غیرت و همیتی که در عاشورا بود را به ما رساند و اگر این بانوی مکرمه نبود، راه و روش امامان معصوم هم از بین می‌رفت.

حجت الاسلام حسن آذر افروز با اشاره به مهم بودن نقش زنان در جامعه، از همه بانوان خواست با الگو قرار دادن مبانی فکری حضرت زینب (س) در برابر مشکلاتی که اکنون جامعه اسلامی را فرا گرفته است صبر و شکیبایی کنند و در کنار اعضای خانواده این مشکلات را هموار کنند و جامعه زینبی را با همت و تلاش خود گسترش دهند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: حضرت زینب ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.