بازار شب عید و ممنوعیت فروش جانوران وحشی

با فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مازیار شریفی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی گفت: با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهیبرخورد قاطع و قانونی می‌شود.

شریفی با اشاره به فرارسیدن روز‌های پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام افزود: متأسفانه عده‌ای فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مارآبی و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

او اضافه کرد: طبق قانون، شکار و صید که حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و اجزای آن‌ها جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی بیان کرد: گشت و نظارت ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی برقرار است و از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها بصورت مستمردر این ایام انجام می‌شود.

او از مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتاً گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.