طرح خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی البرز فعال شد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های البرز گفت: طرح خدمات مرجع مجازی با هدف تامین نیاز‌های پژوهشی اعضا در البرز آغاز به کار کرد.

 هادی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: از جمله خدمات قابل ارائه در کتابخانه‌های عمومی، خدمات مبتنی بر وب به ویژه دسترسی به منابع الکترونیکی، پایگاه‌ اطلاعاتی و مقالات فارسی و لاتین، خدمات مرجع مجازی و ارائه مشاوره‌های اطلاعاتی است.

 سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز افزود: ارائه این خدمات مستلزم وجود دسترسی آنلاین و یا آفلاین به منابع غیرکتابی و الکترونیکی بوده که در نتیجه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها، در ارتقاء کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی نیز این طرح بسیار موثر و اثربخش خواهد بود.

آشتیانی گفت: به همین منظور و با هدف فراهم‌سازی دسترسی متمرکز اعضا کتابخانه‌های عمومی و مراجعان به پایگاه‌ها و منابع الکترونیکی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت پذیرفته که طی آن طرح خدمات مرجع مجازی در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی منتخب در استان اجرایی می‌شود.

او افزود: این طرح به منظور تامین نیازهای پژوهشی و مطالعاتی اعضا، دانشجویان و پژوهشگران البرزی بوده و جامعه هدف  می‌توانند موضوعات درخواستی خود را از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا به صورت حضوری از کتابخانه‌های معین دریافت کنند.

آشتیانی گفت: در فاز اول این طرح ، کتابخانه های امیرکبیر و علامه حلی کرج، کتابخانه امام باقر(ع) نظرآباد، کتابخانه الهادی ساوجبلاغ و کتابخانه علامه امینی فردیس به عنوان کتابخانه‌های ارائه دهنده این خدمات معرفی که علاقه‌مندان و محققان می‌توانند از طریق تماس تلفنی از نحوه دقیق ارائه این خدمات اطلاع یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.