نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

ملت ایران تربیت یافته مکتب حضرت زینب (س) است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقاومت و صلابت در برابر دشمن بزرگترین درس حضرت زینب (س) است و ملت ایران نیز تربیت یافته مکتب حضرت زینب (س) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در ویژه برنامه سالروز رحلت حضرت زینب (س) که ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضرت زینب کبری (س) دارای شخصیت والایی است، ولی متأسفانه بسیاری از ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار در تاریخ مغفول مانده است.

او افزود: ما بیشتر به جنبه تحمل مصائب و سختی‌های فراوان و صبری که آن حضرت در جریان حادثه کربلا و اسارت خاندان پیامبر (ص) متحمل شدند پرداختیم در صورتی که صبر و بردباری هرچند برای ایشان یک فضیلت محسوب می‌شود ولی شخصیت آن حضرت تنها به همین ویژگی خلاصه نمی‌شود.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دشمن در جریان اسارت اهل بیت سیدالشهدا (ع) می‌خواست خاندان آن حضرت را به ذلت بکشاند تا آن‌ها در برابر دشمن و همچنین در چشم مردم خوار و ذلیل شوند ولی اقدامات حضرت زینب (س) موجب شد عکس این خواسته اتفاق بیفتد.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) در کاخ یزید پایه‌های این کاخ را به لرزه درآورد و موجب ترس و وحشت یزیدیان شد.


بیشتر بخوانید



عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تأکید کرد: هرچند که به خاطر تحریم‌های دشمن به ملت ما رنج و سختی فراوانی وارد آمده، ولی از آنجا که این ملت پرورش یافته مکتب حسینی است هرگز در برابر خواسته‌های استکبار جهانی تسلیم نخواهد شد.


آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ملت ایران این مقاومت را در مکتب سیدالشهدا (ع) و مکتب حضرت زینب (س) آموخته است و این مقاومت در واقع تحقق شعار نهضت عاشورا یعنی شعار «هیهات منا الذله» است.
 

 

انتهای پیام// ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.