سبد غذایی اصفهانی‌ها از میوه و سبزی هم خالی شد!

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان گفت: مصرف صیفی‌جات به شدت کاهش یافته است و مردم از مرکبات هم استقبال زیادی نمی‌کنند.

نوروزعلی اسماعیلی رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  در حال حاضر قیمت میوه و سبزیجات در بازار بدون تغییر است و تمام تاتشمان این است که تا شب عید افزایش قیمت میوه نداشته باشیم.

او ادامه داد: قیمت بالای میوه و سبزی جات، کاهش قدرت خرید مردم و شرایط کرونایی موجب شده تا مردم از صیفی‌جات و مرکبات استقبال نکنند و قدرت خرید نداشته باشند.

اسماعیلی  با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از میوه های موجود در بازار زیر ۱۰ هزار تومان نیست، گفت: با توجه به گرانی میوه، درحال حاضر برخی افراد پرتقال یا سیب را دانه ای خرید می کنند.

او اضافه کرد: شرایط کنونی بازار میوه و سبزیجات، به نظارت و مدیریت دولت نیاز دارد، چون این نابسامانی‌ها از سوی باغداران نیست و در حال حاضر دلالان هم از این اوضاع سودجویی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان گفت: دولت باید از علم کشاورزی استفاده کند، اما متاسفانه امروزه مدیریت در علم کشاورزی ضعیف است.

اسماعیلی گفت: در سال‌های گذشته مردم کسب‌وکار داشتند و به همین‌سبب از بازار میوه و سبزیجات هم استقبال می‌کردند، اما امروز به‌علت شرایط کرونایی مردم درآمد ندارند و فعالیت در این‌صنف هم کم‌رونق شده است.


او  گفت: شرایط کرونایی، یک امتحان الهی است و من از این صنف می‌خواهم که در این‌اوضاع به مردم کمک کنند و صبور باشند تا همه از این امتحان الهی سربلند و پیروز شویم.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان در پایان گفت: متولی اصلی نرخ گذاری میوه اتحادیه عمده فروشان است که  فردا جلسه نرخ گذاری با حضور اتحادیه ها برگزار می شود،  تمام تلاشمان را می کنیم که نرخ میوه تا عید افزایش نداشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کلا دیگه بمیریم بریم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اینقدر گرون شده که دیگه نمیشه طرفش رفت
آخرین اخبار