گرده افشانی نخیلات ایرانشهر آغاز شد

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار گرده افشانی افزون‌بر ۶ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی شریعتمداری رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: گرده افشانی خرما از مهمترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی بوده که با توجه به زود روس بودن و دیررس بودن محصول خرما هم‌اینک گرده افشانی بیش‌از ٩٠٠ هزار اصله نخل در شهرستان ایرانشهر در حال انجام است.

او افزود: گرده‌افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی به شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه‌های ماده انجام می‌شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر با تاکید بر اینکه این شهرستان یکی از مناطق مستعد تولید خرما در سیستان و بلوچستان است، گفت: سالانه افزون‌بر ۵٠ هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

او اظهارداشت:مهمترین ارقام خرمای کشت شده در ایرانشهر می‌توان به مضافتی، ربی، سنگ شکن، زاهدی و هلیله اشاره کرد.

شریعتمداری ضمن توصیه به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان بیان کرد: رعایت این موارد همراه با کاشت ارقام تجاری و جدید در افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر موثر است.

او افزود: از ٩ هزار هکتار نخیلات شهرستان ایرانشهر ۶ هزار هکتار بارور هستند که عملیات گرده افشانی در نخل‌های بارور تا اواخر فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خرمای سیستان وبلوچستان حرف نداره
آخرین اخبار