در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دانشگاه‌ها نباید تک بعدی باشند

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها نباید تک بعدی باشند بلکه باید در حوزه تولید علم و رفع نیاز‌های جامعه بکوشند.

حسینی تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال  ۹۹ حدود ۲۵ درصد قرارداد‌های اجرا شده این دانشگاه در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان داده‌ها بوده که پروژه‌های ملی در این حوزه تعریف شده و درحال انجام آن‌ها هستیم. این  دانشگاه در برنامه راهبردی خود خط سیر جدیدی را دنبال می‌کند که نتیجه آن دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

او افزود: مشخصه اصلی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم میزان اثربخشی دانشگاه‌ها در کشور و جامعه است. در واقع، دانشگاه‌ها نباید تک بعدی باشند بلکه باید فعالیت‌های آن‌ها هم در حوزه تولید علم و هم در حوزه رفع نیاز‌های صنعت و جامعه باشد.

حسینی تودشکی تصریح کرد: قوانین دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نحوی بازنگری و تدوین شده که دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کند. براساس برنامه راهبردی این دانشگاه، حوزه‌های استراتژیک تعریف شده تا فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانشگاه در این حوزه‌ها تعریف شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار