رضا باقری اصل خبر داد:

سامانه تجارت به‌ زودی رونمایی می‌شود

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، از الکترونیک شدن ۵۷۰ خدمات دولتی در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره روند اجرای دولت الکترونیک گفت: در دوران کرونا ۵۷۰ خدمت به سمت الکترونیکی شدن، انجام شد و گام‌های اساسی برداشتند، از احراز هویت در نهاد‌های مختلف از جمله بورس گرفته تا خدمات بانکی الکترونیکی، که در این سال با رشد قابل توجهی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: همچنین تمامی اتصالات سامانه تجارت هم برقرار شده و در جلسه بعدی شورای اجرایی فناوری اطلاعات و با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

باقری اصل گفت: کاهش نسخه‌های کاغذی نیز در راستای ارتقای سلامت الکترونیک انجام شده است. همچنین در حوزه آموزش و ویدئو کنفرانس‌ها نیز دستاورد‌های مشخصی را ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: وقتی فناوری در حال توسعه و رشد است، به طور طبیعی نیرو‌های معارضی هم وجود دارد که عده‌ای بخاطر حفظ منافع و برخی دیگر نیز به خاطر ترس از فناوری به وجود آمدند. البته شیوع کرونا باعث شد که مردم و نهاد‌ها برای کاهش مراجع‌های حضوری از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات یادآور شد: ما درگاه دسترسی آزاد به اطلاعات مبتنی بر قانون ایجاد کردیم که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی متولی آن شده است. که هزینه کرد ۶ ماهه، یک ساله، معاملات و عملکرد حقوقی نهاد‌ها و وزارتخانه ها، مجوزها و فرآیند استخدام از جمله مواردی است که در جلسه مهر ماه این شورا به تصویب رسید تا به صورت شفاف مشخص شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار