معاون اول رئیس جمهور:

قانون مجلس را به محض تأیید شورای نگهبان، اجرا می‌کنیم

جهانگیری گفت: از روزی که شورای نگهبان گفت مجلس قانون تصویب کرد، قانون را اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز گفت: در مقطعی برجام به توافق رسید و کشور در یک مسیری قرار گرفت اما آمریکایی‌ها کار ضدحقوق بین المللی و ضدعقلایی کردند و یکطرفه از این توافق خارج شدند و هدفشان را فشار بر زندگی ملت ایران گذاشتند تا درد بر ملت ایران وارد شود.

او اضافه کرد: داروی ما را تحریم کردند، ٧٠ میلیون دلار خرید تجهیزات پزشکی داشته باشیم اما هنوز امکان واردات آن نیست. در مورد کالای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات شرایط خوب نیست و هدفشان آن بود که مردم را تحت فشار به خیابان‌ها بکشانند و نظام رو به فروپاشی رود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه باعث عدم موفقیت آنها شد، ایستادگی مردم و مدیریت فرزندان ایران در کشور بود. این موضوع یک سند بزرگ تاریخی است و مردم با همراهی خود، علاوه بر آنکه تمدن، تاریخ و فرهنگشان را نشان دادند و احساس کردند تمام حرکات مسئولان نظام در برابر آمریکا گام های عقلانی و منطقی است.

تا زمانی که آمریکایی‌ها دست از کینه‌توزی برندارند ما باید حرکتمان را ادامه دهیم

او ادامه داد: یک نفر از مسئولان از اصولگرا و اصلاح طلب خواستار مذاکره با ترامپ نبود و این وجدان عمومی موفق شد؛ طوری که مقامات آمریکایی می‌گویند فشار حداکثری آمریکایی‌ها علیه ایران به شکست کشید. الآن هم تا زمانی که آمریکایی‌ها دست از کینه‌توزی برندارند ما باید حرکتمان را بر مبنای عقل، منطق و قابل پذیرش بودن برای افکار عمومی ادامه دهیم.

مقامات ایران طوری تدبیر کردند که جهانیان شوکه شدند

جهانگیری تصریح کرد: امروز روز مهندس است و یک مهندس هیچ گاه در بن‌بست قرار نمی‌گیرد. بر این اساس از روزی که شورای نگهبان گفت مجلس قانون تصویب کرد، قانون را اجرا می‌کنیم. دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند فشار جهانی را افزایش دهند، اما طوری مقامات ایران تدبیر کردند که جهانیان شوکه شدند.

جهانگیری با اشاره به اصول راهبردی روابط بین المللی ایران، گفت: توپ همچنان در زمین آنهاست و آنها مات شده‌اند. مقام معظم رهبری بار دیگر با قاطعیت فرمودند اصلاً به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، نه اسلام به ما اجازه داده است و نه می‌توانیم و نه اجازه داریم.

ماه‌های امیدوارکننده در پیش داریم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم دنیا سر تعظیم در مقابل ملت بزرگ ایران فرود آورد. من به عنوان یکی از خدمتگزاران احساس می‌کنم ماه‌های امیدوارکننده در پیش داریم.

جهانگیری گفت: الان کشور‌هایی که مانند کره و ژاپن که پول ما را مسدود کردند در حال رایزنی با ما هستند و امیدوارم دوران تلخی و سختی برای مردم هرچه زودتر تمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار