دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی نماینده آموزش به دانشگاه‌های افغانستان است

دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی به عنوان نماینده تام الاختیار در زمینه آموزش و تدوین دوره به دانشگاه‌های افغانستان برای توسعه کمی و کیفی انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه، توسعه متوازن منطقی است که سبب توسعه دیگر کشور‌ها می‌شود، گفت:جمهوری اسلامی ایران در توسعه آموزش عالی دوره طولانی را سپری کرده و اقدامات و تصمیمات درست و نادرستی در طول این سال‌ها گرفته‌ایم.

او با بیان اینکه، در سال‌های ۶۰، هشت سال درگیر جنگ خانمان سوز بودیم که منابع انسانی ما را از بین برد، افزود: این جنگ بهترین منابع و جوانان ما را گرفت. در آن دوره وضعیت آموزش عالی شرایطی داشت که امروز افغانستان نیز این شرایط را دارد. در افغانستان نیز مدت طولانی جنگ بوده است، اما به این معنا نیست که لازم باشد آن‌ها همه تجربیات را تکرار کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: در سال ۹۵ جمعیت دانشجو حدود ۵ میلیون نفر بود که این مسئله تقریبا ۳۰ برابر جمعیت دانشجو در زمان جنگ و به معنای توسعه در این خصوص است. در گذشته دسترسی به آموزش عالی فقط در شهر‌های توسعه یافته ممکن بود که امروزه دیگر این مسئله وجود ندارد. در هر نقطه‌ای از کشور سر بزنید، آموزش عالی وجود دارد. نیاز نیست که جوانی به شهر‌های دیگر برود. این به معنای توسعه مطلوب است.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.