وزیر آموزش و پرورش:

فرزندان باید توانایی حل مشکلات را داشته باشند/ سهم ۴٠ درصدی خیرین در ساخت‌ مدارس

حاجی‌میرزایی گفت: فرزندان باید توانایی حل مشکلات جامعه را داشته باشند و عنصر موثری در جامعه خودشان باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه همه ما خواستار سرزندگی و توانمندی فرزندانمان هستیم، بیان کرد: فرزندان باید توانایی حل مشکلات را داشته باشند و عنصر موثری برای جامعه خودشان باشند.

او ادامه داد: زندگی و آینده بچه‌هایمان برای ما بیش از زندگی و آینده خودمان مهم است و در مدرسه می‌توان این آرزو‌ها و هدف‌های بلند را محقق کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه مناسب‌ترین محل برای تحقق این اهداف است و دانش‌آموزان را در بهترین دوره زندگی از حیث سرعت، عمل و کیفیت یادگیری درون خود در آغوش می‌گیرد، در واقع مدرسه کارخانه انسان‌سازی است.

مدرسه نهاد توانمندساز است

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه مدرسه انسان را بارور و توانمند می‌کند، گفت: مدرسه به انسان شکل می‌دهد و جان و روان را نیرو می‌بخشد، اصیل‌ترین شاخص سر آمدی جامعه  با کیفیت است، اگر بخواهیم آینده یک جامعه را در نظر بگیریم مدرسه نهاد توانمندساز است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه فقط یک بنای معماری و سازه نیست، گفت: این محل یک سازوکار برای ترکیب شدن انسان‌ها با همدیگر و تقویت، توسعه و انسجام ارتباطات است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه حلقه انتهای نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: همه آنچه درون و بیرون مدرسه است، جزو هستی این بناست و هرچه مدرسه شکوهمند‌تر کار کند، جامعه با شکوه‌تر خواهد بود.

خیرین مدرسه‌ساز انسان‌های زیرکی هستند

او ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز انسان‌های زیرکی هستند که روی نقطه درستی دست گذاشتند، سازه پایداری بنا نهادند و در یادوخاطره آدم‌ها برقرار هستند.

او ادامه داد: تمام تلاش‌ ما در آموزش و پرورش شتاب بخشیدن به مدرسه‌ای در این تراز است، مدرسه‌ای که چنین کارکردی داشته باشد و خیرین در این مسیر کارهای بزرگی انجام دادند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم ۴٠ درصدی خیرین در ساخت‌وساز مدارس، گفت: به جز این کار، امسال طرحی را آغاز کردیم که همه مردم ایران در ساختن مدرسه وارد عمل شوند، وقتی مردم در ساخت یک مدرسه به قدر یک آجر دخیل می‌شوند، درک روشن‌تری از مدرسه و کارکردهای آن خواهند داشت.

حاجی‌ميرزايی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که این انسان‌های نیک اندیش یعنی خیرین در ارتباط هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار