با حضور رئیس سازمان بسیج مداحان کشورصورت گرفت؛

آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد از بیت الزهرای حاج قاسم

به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر ۲۰ نفر از محکومین جرائم غیر عمد مالی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر در مرحله چهام نهضت آزادسازی محکومین جرائم مالی غیرعمد زندان‌های استان کرمان و در ادامه راه مکتب حاج قاسم و پویش نذر هشتم، ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی با مشارکت بسیج مداحان استان آزاد شدند. 

یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در مراسم آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در آستانه میلاد باسعادت امام علی (ع) در محل بیت‌الزهرا (س) سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با بیان اینکه امروز در سطح کشور حوزه ستایشگری از حوزه‌های موفق و تاثیرگذار است، گفت: امروز در جای جای این مملکت اسلامی و در بحران‌ها و گرفتاری‌های مختلف، جامعه ستایشگری جزو اولین جوامعی بودند که در صحنه‌های مختلف حضور یافتند تا باری از روی دوش نظام و انقلاب برداشته شود.

 او افزود:  تلاش مسئولان، نهاد‌ها و خیران در زمینه این کار خداپسندانه این است که راه و مکتب شهید حاج قاسم باید ادامه داشته باشد؛ چرا که مکتب حاج قاسم برگرفته از ائمه اطهار (ع) است و به ما آموزش می‌دهد که مسلمان و انسان مومن کسی است که در صورت شنیدن صدای کمک فرد دیگر به کمک وی بشتابد.

ارجونی بیان کرد: مسلمان و انسان مومن، باید نگاهش خارج از مجموعه خود و خانواده باشد و خیرخواه و یاری گر مردم باشد.

او گفت: زندان مکان خوبی برای افراد از جمله بدهکاران مالی نیست و آزادی از آن تولدی دوباره برای یک زندگی سعاتمند است‌. 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا، کشور‌هایی بودند که خودشان را مدافع حقوق بشر در دنیا می‌دانستند؛ ولی چه بر سر مردمشان آوردند؛ اما مردم ما در کمال سربلندی و یاریگری، پای مطالبه مقام معظم رهبری ایستادند و نهضت عظیم کمک مومنانه را شکل دادند که بهترین الگو برای کشور بود و ادامه خواهد داشت.

رییس بسیج مداحان کشور عنوان کرد: با وجود اینکه ریاست قوه قضاییه اعلام کرده اند که آماده هستیم تا در های زندان‌ها را به روی همه کسانی که می‌خواهند زندان‌ها را ببیند باز کنیم مشروط بر اینکه ما نیز بتوانیم از زندان‌های آن‌ها بازدید کنیم، هنوز جرات نکرده اند پاسخ دهند و نمی‌توانند پاسخ دهند. 

او افزود:در مجموع زندان جای خوبی نیست و آزادی هر زندانی به معنای رهایی، عروج، پرواز و زندگی دوباره است و باید تلاش شود پس از آزادی زندانیان نیز در حوزه اشتغال و حرفه آموزی آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

آزادی ۳۱۶ زندانی در قالب نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب شهید سلیمانی

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در قالب اجرای چهار مرحله از نهضت آزادسازی محکومان جرائم مالی غیرعمد در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، زمینه آزادی ۳۱۶ مددجوی جرائم غیرعمد طی  امسال فراهم شده است.

او افزود: استان کرمان در فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود و خیران این استان در مسیر رضای خداوند تلاش می‌کنند که زمینه آزادی مددجویانی را فراهم کنند که جای آن‌ها در زندان نیست و به دلایل مختلفی از جمله فقر به زندان وارد شده اند.

موحد با تاکید بر اینکه تاریخ استان کرمان مملو از اقدامات خداپسندانه مردم این منطقه است، ادامه داد: خیران استان کرمان با هزینه کرد وقت، اعتبار و آبروی خود و با جذب کمک‌های سایر خیران، زمینه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد را بدون هیچ چشم داشتی فراهم می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه استان کرمان در سنوات گذشته در زمینه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد از استان‌های پیشرو در کشور بوده است، بیان کرد: ستاد دیه با ایفای نقش محوری و با همکاری خیران، اقشار مختلف بسیج، سپاه و غیره زمینه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان  گفت: قوه قضاییه تلاش می‌کند که با کمک و مشارکت مردم، خیران و نهاد‌های مدنی جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دهند؛ زیرا این تعداد افراد حاضر در زندان‌ها در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ودر شان پیروان ائمه اطهار (ع) نیست.

او  تاکید کرد: زندان در حقیقت جای افرادی است که به دلایلی از جمله سرقت، کلاهبرداری، ارتکاب جرایم خشن وغیره وارد زندان شده اند.

موحد ادامه داد: جای افرادی که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه امروز و به دلیل سهل انگاری و غفلت طبق قوانین موجود کشور وارد زندان شده و باید مبلغی به شاکی خصوصی  خود پرداخت کنند، در زندان نیست؛ زیرا این افراد باید آزاد شوند و سرپرست خانواده خود باشند؛ چرا که در فقدان سرپرست خانواده، آسیب‌های زیادی متوجه خانواده وی خواهد شد.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز در این مراسم گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) در قالب چهارمین مرحله از نهضت آزادسازی محکومان جرائم مالی غیرعمد در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه آزادی ۲۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان کرمان فراهم شد.

او با اشاره به اجرای چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد در مکتب حاج قاسم سلیمانی، بیان  کرد: این طرح در هفته بسیج، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شده و چهارمین مرحله آن به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر برگزار می‌شود.

موسوی قوام با اشاره به آزادی ۲۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: مجموع بدهی این مددجویان ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بوده که ۱۴ میلیارد تومان جلب رضایت شکات انجام شده است و تعدادی از مددجویان نیز توان پرداخت بخشی از بدهی خود به مبلغ ۴۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داشته اند.

او  افزود: به منظور آزادی ۲۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد زندان‌های استان کرمان ۳۸۵ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است و ۵۸۱ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از سوی ستاد دیه استان پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان از سوی مداحان و ذاکران استان کرمان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اختصاص یافته است، گفت: در ستاد دیه استان و با همکاری ارگان ها، خیران و نهاد‌های دولتی و غیردولتی از ابتدی امسال  تاکنون، زمینه آزادی ۳۱۴ مددجو با پرداخت ۱۴ میلیارد تومان را فراهم کرده است.

او بیان کرد: از مجموع مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده در استان کرمان ۲۸۸ نفر از محل کمک‌های خیران با پرداخت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آزاد شده اند و استان کرمان در این زمینه مقام نخست را در سطح کشور دارد.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۱۸۷ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که تلاش می‌شود با همت اعضای هیئت مدیره و مشارکت خیران بتوانیم زمینه آزادی این افراد را در قالب پنجمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد در مکتب حاج قاسم سلیمانی فراهم کنیم.

او یادآور شد: جشن‌های گلریزان در ۲۳ شهرستان استان براساس برنامه زمان بندی تعیین شده در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.