رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

فساد اداری عامل سلب اعتماد مردم از مسئولان است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: وجود فساد در دستگاه‌ها موجب بی اعتمادی مردم به مسئولان و مدیران دلسوز نظام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان با تأکید بر اینکه باید عملکرد مدیران دستگاه‌ها همواره مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز کمترین تخلفی به ایشان تذکر داده شود بیان داشت: امروز یکی از ضروریات جامعه ما مقابله با تخلفات مدیرانی است که خواسته یا ناخواسته با انجام اقدامات نامناسب موجب هدر رفت بیت المال، نارضایتی عمومی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

او افزود: عدم برخورد با تخلف یک مدیر باعث می‌شود تا آن تخلف به نوعی رسمیت یافته و مدیرانی که خالصانه مشغول خدمت به مردم هستند را دلسرد کند.


بیشتر بخوانید


بهرامی یکی از مسائل مهم در حفظ سلامت اداری دستگاه‌ها را ارتقای سطح آموزش مدیران عنوان و اضافه کرد: هنگامی که دستگاه‌های نظارتی بخواهند با تخلف یک نهاد برخورد کنند مدیر آن دستگاه اولین کسی است که مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: از آنجا که گاهی غفلت و ناآگاهی مدیران موجب بروز تخلفات می‌گردد لذا لازم است ضمن دقت در انتصاب مدیران با دانش و آگاهی لازم در سمت‌های اجرایی، به طور مرتب آموزش‌های حین خدمت نیز جهت بالابردن آگاهی و دانش مدیران داده شود.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی عوامل فساد زا در سیستم مدیریتی کشور پرداخت و ترک فعل مدیران را یکی از این عوامل دانست.

او افزود: در قانون برای مدیرانی که عمداً یا به لحاظ سهل انگاری و اهمال از انجام وظایف خود سرباز زنند مجازات‌هایی تعیین شده است و قوه قضاییه نیز در دوره تحول و براساس «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن» مصوب ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد با این نوع از تخلفات جدی است.

بهرامی با تأکید بر لزوم شفاف سازی عملکرد مدیران و پاسخگویی به مطالبات مردمی گفت: مطالبه گری از مدیران حق مسلم آحاد مردم است، اما این امر می‌بایست از مبادی رسمی و توسط نهاد‌ها و تشکل‌هایی صورت پذیرد که رسماً و در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.