امام خمینی:

صدها سال است روحانیت تکیه گاه محرومان بوده است

صفحه منتسب به رهبر انقلاب بیاناتی از امام خمینی (ره) را به مناسبت سالروز صدور ایشان به روحانیون و مراجع در سال ۱۳۶۷ در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت سالروز صدور پیام حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به روحانیون و مراجع در سال ۱۳۶۷ صفحه تاریخی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پستی را از بیانات امام خمینی (ره) در فضای مجازی منتشر کرد.

در ادامه می‌توانید متن و پست منتشر شده مذکور را مشاهده می‌کنید:

"تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی‌ها بوده‌اند.

صد‌ها سال است که #روحانیت اسلام تکیه‌گاه محرومان بوده است. روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالو‌صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت، در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند.

در شروع مبارزات اسلامی اگر می ‏خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است! عده‌ای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام می‌‏دانستند و هیچکس قدرت این را نداشت که در مقابل آن‌ها قد علم کند. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشار‌ها و سختی‌های دیگران نخورده است.

باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایه‌های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند.

ممکن است هر کس در فضای ذهن و ایده‌های خود نسبت به عملکرد‌ها و مدیریت‌ها و سلیقه‌های دیگران و مسئولین انتقادی داشته باشد، ولی لحن و تعابیر نباید افکار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعی و ابرقدرت‌ها که همه مشکلات و نارسایی‌ها از آنان سرچشمه گرفته است، به طرف مسائل فرعی منحرف کند.

حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان‌دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.


بیشتر بخوانید


ترویج تفکر «شاه سایه خداست» و یا با گوشت و پوست نمی ‏توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می ‏دهد و از همه شکننده ‏تر، شعار گمراه‏ کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان- علیه السلام- باطل است و هزاران «إن قُلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی‌‏شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آن‌ها را گرفت؛ تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله‌‏اش را آماده کرد.

همه توطئه‏‌های جهان‌خواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و ... برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتما در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. "

انتشار بیاناتی از امام خمینی (ره) به مناسبت ۳ اسفندماه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار