جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در قم به کار خود پایان داد

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مجموعه دارالشفا قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نقش حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت»، «نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت» و «نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» از محور‌های این جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی بود.

بخش‌های پنجگانه جشنواره شامل تألیف و ترجمه کتاب (خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع و اسنادی)، تحقیق و پژوهش (مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی)، چند رسانه‌ای (کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و پادکست)، فیلم و عکس (فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلم‌نامه (بلند و کوتاه) است.

حجت الاسلام مصلحی دبیر این جشنواره با اشاره به ارسال ۲۰۰ اثر در قالب کتاب و مقاله به دبیرخانه این جشنواره گفت: این مقالات و کتاب‌ها پیرامون نقش امام و رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های مقاومت به قلم تحریر درآمده است.

در این مراسم از صاحبان آثار برتر و جمعی از پدران شهدا وجانبازان روحانی دفاع مقدس و مدافع حرم قدردانی شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مراسم با اشاره به نقش برجسته روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: حضور بیش از ۲۰ هزار طلبه روحانی در جبهه‌های دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۴ هزار شهید روحانی نشان دهنده حضور فعال طلاب و روحانیون در زمان دفاع مقدس است.

سرلشگر باقری گفت: روحانیون در جبهه‌ها علاوه بر حضور در میدان‌های رزم نقش معلم داشتند و در بالا بردن روحیه رزمندگان تاثیر چشمگیری داشتند.

او روحانیون را هادیان و راویان صادق ملت عنوان کرد وگفت: با شدت گرفتن برنامه‌های استکبار جهانی علیه اسلام و مسلمین روحانیون نقش پررنگی در مبارزه با استکبار و آگاهی بخشی به جامعه ایفا کرده اند.

سرلشگر باقری روحانیون را پیشگام آزادی کشور از یوق استکبار جهانی دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای حفظ آثار شهدای روحانی صورت گرفته، اما لازم است برای انتقال بهتر فرهنگ ایثار به نسل‌های بعدی بیش از پیش فعالیت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این آئین با اشاره به سوم اسفند سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی (ره) گفت: امام نگاهی بلند تمدنی داشتند و ما باید این نظام فکری را از طریق تفسیر رهبری بشناسیم و آن را در جامعه نشر دهیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به صراحت و شفافت منشور روحانیت گفت: امام در این منشور اندیشه‌هایی که در حوزه‌های علمیه باید پرورش یابند را مشخص کرده اند و پرچمداران انقلاب باید حامل صادق این منشور و سازنده آینده حوزه باشند.

حجت الاسلام مصلحی دبیر این جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با اشاره به رونمایی از پو. ستر دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی گفت: محققان و پژوهشگران و طلاب میتوانند آثار خود را زمستان آینده به تارنمای این جشنواره به نشانی WWW.DEFA FESTIVAI.COM ارسال کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار