در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش تلفات جاده‌ای از اهداف اصلی هوشمندسازی حمل و نقل

مسئول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته از ایجاد پروژه‌هایی برای کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد.

شهاب خدامرادی مسئول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت و همکاری های این ستاد توضیح داد: در حوزه شهری با مرکز کنترل ترافیک تهران همکاری زیادی داشتیم و هر زمان  شهرداری و دهیاری های کشور اعلام نیازمندی کردند، همکاری کردیم.

او درباره فعالیت هوشمندسازی حمل و نقل توضیح داد: فعالیت های ما در زمینه افزایش دقت دوربین پلاک خوان و ثبت تخلف، مدیریت هوشمند ناوگان، توسعه استفاده از سامانه پایش یک پارچه ناوگان برای حمل و نقل عمومی جای می گیرد.

او ادامه داد: در مجموع ۵۰ الی ۶۰ مورد نیازمندی از سازمان‌های مختلف اعلام شده است که برنامه‌ داریم تا امسال آن‌ها را حل و فصل کنیم.

خدامرادی با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های اصلی ما کاهش تصادفات جاده است، توضیح داد: هرساله آمار تصادفات جاده مخصوصا در دوران مسافرت نگران کننده بوده است. پروژه ای مشترک با سازمان اورژانس کشور برای کاهش تلفات جاده‌ای داریم و این پروژه شامل نصب سامانه تماس اضطراری روی خودروهاست. این فناوری محل و زمان دقیق سانحه را به مراکز امداد رسانی به صورت خودکار اطلاع می‌دهد و باعث افزایش سرعت کمک رسانی می شود.

او ادامه داد: پروژه ای دیگری هم داریم که تحلیل داده های سامانه پایش هوشمند ناوگان جاده ای است و با تحلیل رفتار رانندگان آن‌ها را به صورت خوشه ای دسته بندی و از تصادفات جاده جلوگیری می‌کند.

مسئول هوشمندسازی بیان کرد: فقط معطوف به تهران نیستیم و با بیش از ۱۰ شهرداری استان‌های دیگر در ارتباط هستیم همچنین ۱۸۰ شرکت دانش بنیان که در ۱۲ حوزه طبقه بندی می‌شوند مسئول رفع نیاز‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار