قالیباف در صحن علنی:

بودجه ۱۴۰۰ مطلوب مجلس نیست/ مجلس از اصلاحات مد نظر خود چشم پوشی کرد

رئیس مجلس گفت: بودجه فعلی، بودجه مطلوب مجلس نیست، اما حداکثر اصلاحات ممکن به نفع مردم اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به آغاز بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه کل کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌هاست و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختاری بودجه است.

وی افزود: لایحه بودجه  ۱۴۰۰ دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می‌داد، کمیسیون تلفیق بودجه اصلاحات مهمی در این لایحه انجام داد و راه تحول در بودجه را به دولت نشان داد.

رئیس مجلس اظهار کرد: در نهایت دولت مجری بودجه است و تجربه نشان داده که دولت می‌تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیمات هم فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند؛ به همین جهت نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحی اعمال کنند.

قالیباف تاکید کرد: در نتیجه این فرآیند و رایزنی‌های صورت گرفته، خوشبختانه دولت محترم نیز بخشی از این اصلاحات موردنظر را اعمال کرد، دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس هم چندین گام برداشت و بخشی از اصلاحات مد نظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: بودجه فعلی، بودجه مطلوب مجلس نیست، اما حداکثر اصلاحات ممکن به نفع مردم اعمال شده است؛ از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روز‌های تعطیل وظیفه خطیر تکمیل اصلاحات را برعهده داشتند تشکر می‌کنم.

قالیباف با اشاره به دلداری مردم زلزله زده شهر‌های دنا و سی‌سخت از دولت و دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به مشکلات ناشی از زلزله کوشا باشند و ضمن تشکر از تلاش نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کارگروهی تشکیل دهد و مشکلات مردم در آن منطقه را نظارت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
این چه حرفیه که رئیس مجلس میگه "مجلس از اصلاحات مد نظر خود چشم پوشی کرد" اگر اصلاحات مد نظر واقعا" حق الناس باشد شما با چه اجازه و حقی چشم پوشی کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
بداد معیشت مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
لطفا مجلس پیگیر لایحه رتبه بندی باشد تا زودتر به مجلس بیاید و تصویب شود .باتشکر
آخرین اخبار