مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت خبر داد:

رسیدگی به ۸۸ درصد از شکایات مردمی در حوزه اصناف طی ۱۰ ماه

سجادی گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال به منظور انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار، ۱۳۱ پرونده تخلف تشکیل و به ۸۸ درصد از شکایات مردمی رسیدگی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مجتبی سجادی با اشاره به آمار گشت‌های انجام شده از سطح بازار،تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۵۷ گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها انجام گرفته است.

به گفته وی، ۵۶ هزار و ۷۸۰ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سجادی درخصوص دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی افزود: طی ۱۰ ماه ابتدای امسال در مجموع ۱۹۷ هزار و ۳۵۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها دریافت شد که از این تعداد ۸۸ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۲ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته وی، گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات، درخصوص تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌ها بوده که بخش عمده آن مربوط به تخلفات گرانفروشی و تقلب بوده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال تعداد ۲۰۴ هزار و ۸۹۷ پرونده از طریق سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌ها بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر شده و میزان جرایم وصولی، بر اساس اطلاعات دریافتی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده است.

سجادی تاکید کرد: طی این مدت تعداد ۶۳۲ فقره پرونده نیز توسط این سازمان به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۶ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار