تایید جان باختن یک نوجوان باغملکی برای تامین آب شرب

بخشدار صیدون گفت: یک نوجوان ۱۴ ساله در روستای «طوف زریِ تنگ چویل» برای تامین آب آشامیدنی دچار برق گرفتگی و خفگی شد.

ابراهیم سپاسزاده، بخشدار صیدون با تایید خبر فوت یک نوجوان ۱۴ ساله در شهرستان باغملک برای حمل آب آشامیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این اتفاق در روستای «طوف زریِ تنگ چویل» که در مرز استان کهگلویه و بویر احمد واقع است رخ داد.

او با اشاره به اینکه این روستا فاقد شبکه آبرسانی است، افزود: محل سکونت این خانواده روی یک تپه قرار دارد که به منظور آبرسانی بهتر از یک دستگاه پمپ استفاده می‌کردند و زمانی که نوجوان برای حمل آب به محل ذخیره آن می‌رود، احتمالا به دلیل خیس بودن دست و پا دچار برق گرفتگی می‌شود.

سپاسزاده با بیان اینکه خانواده نیز برای مدتی متوجه غیبت او نشدند، اظهار داشت: والدین در حالی نوجوان را می‌یابند که در جوی آب خفه شده و «مرگ دردناک» او رقم خورد.

بخشدار صیدون بیان کرد: حتی علی رغم آنکه پیکر نوجوان را به مرکز درمانی صیدون منتقل می‌نمایند، اما اقدامات پزشکی نیز پاسخگو نبود و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اگر روستا دارای شبکه آبرسانی بود، احتمالا هرگز چنین نمی‌شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: مهرماه امسال به همراه فرمانداری صیدون از این منطقه بازدید داشتیم و مقرر شد جاده سازی از «محل ارزش افزوده روستا‌های فاقد دهیاری» به روستا «طوف زریِ» عملیاتی گردد که راهگشایی انجام شد، اما آبرسانی به دلیل «کم کاری» از سوی اداره امور عشایر باغملک و شرکت آبفا اجرایی نشد و ما هم اکنون شاهد چنین اتفاقی هستیم، هرچند نامه نگاری‌ها به فرمانداری شهرستان باغملک جهت رفع هر چه سریع‌تر مشکل در این منطقه صورت گرفته است.

روستای طوف زری در تنگه چویل از توابع بخش صیدون در شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان قرار دارد. به گفته مردم محلی این منطقه فاقد شبکه آبرسانی است و وضعیت در روستای‌های همجوار نیز نا مساعد است که زنان و کودکان مجبورند برای تامین آب شرب آن را از چشمه تا خانه حمل نمایند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: تامین آب ، مرگ کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
ابراز تاسف شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
خدایا تا کی شاهد این اتفاقات تلخ باشیم
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۹:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
توروخدا به داد این روستا نشینان و عشایر بیچاره برسید... اینا نقش مولد دارن تو جامعه برای تامین گوشت...