صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند

۱۸ صادرکننده برتر که در سال ۹۸ نقش موثری در توسعه صادرات قم داشتند،تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ۱۸ صادرکننده برتر که در سال ۹۸ نقش موثری در توسعه صادرات قم داشته اند تجلیل شد.

سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال ۲۵۲ میلیون دلار صادرات مبدا تولید استان قم بوده است که ۶۰ درصد از این میزان صادرات، معادل ۱۵۰ میلیون دلار حاصل تلاش این صادرکنندگان  بوده است.

او افزود: عمده تولیدات ۱۷ واحدی که امروز به عنوان صادرکننده برتر از آن‌ها تجلیل شد، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، فلزی و صنایع پایین دست مواد نفتی است که به کشور‌های هدف ازجمله عراق، افغانستان، امارات و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

سیجانی با اشاره به محدودیت‌های تامین مواد اولیه در استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی وزارت صمت در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی استان، از این پس تامین مواد اولیه واحد‌های صادرکننده به صورت کامل در استان انجام می‌شود و صادرکنندگان برای دریافت مواد اولیه راحت ‌تر ثبت سفارش می کنند.

سرمست ،استاندار قم هم در این جلسه حمایت از تولیدکنندگان و به خصوص صنعتگرانی که در عرصه صادرات فعالیت‌های چشمگیر و قابل توجهی دارند را از اولویت های برنامه‌های استان برشمرد و از صادرکنندگان خواست تولیداتشان را بر پایه فناوری‌های دانش بنیان پیش ببرند تا شاهد دستاورد‌های بهتری در حوزه صادرات باشیم.

در این جلسه صادرکنندگان و تولیدکنندگان در بخش‌های صنعت و کشاورزی مشکلات خود در تامین مواد اولیه را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات بخش صادرات شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار