معاون اول رئیس جمهور به کردستان سفر می کند

بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه و شروع عملیات اجرایی احداث واحدهای اقتصادی در آن، از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهور به کردستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ از مهم ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می توان به شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، بهره برداری از ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، شروع عملیات اجرایی گازکشی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد‌های صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، /۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

جهانگیری در جلسه تأمین منابع مالی برخی از طرح‌های اولویت دار در استان کردستان و نیز طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به شرایط استان کردستان و ضرورت انجام اقدامات عملی برای توسعه استان و رفع عقب ماندگی‌ها از نظام بانکی کشور خواست تا در کنار استانداری کردستان تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های ارائه شده در زمینه پتروشیمی، تولید لاستیک و راه آهن را انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش برای رونق و توسعه استان کردستان باید وظیفه ملی نظام بانکی کشور تلقی شود، کمک به راه اندازی کارخانه تولید لاستیک به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور را ضروری دانست و گفت: باید همه تلاش کنیم تا در استان‌های مرزی کشور پروژه‌های بزرگی به انجام برسد که نتیجه آن قطعاً علاوه بر ایجاد رضایت مردم، اشتغالزایی و افزایش سطح رفاه عمومی خواهد بود.

جهانگیری همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به شرایط سخت تأمین مسکن هم به لحاظ خرید و هم اجاره برای مردم باید کار به شکل جهشی در بخش تولید پیش برود و بانک‌ها نیز با توجه به مسئولیت اقتصادی و اجتماعی خود باید به صورت پررنگ نقش خود را ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور گفت: از یک سو بخش مسکن از بخش‌های پیشران اقتصادی در کشورا ست که می‌تواند صد‌ها فعالیت صنعتی را به دنبال خود رونق دهد و از سوی دیگر مردم در این زمینه مطالبات جدی دارند که باید با مشارکت خود آن‌ها به این نیاز‌ها پاسخ داد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه محوریت کار تأمین مالی و فراهم کردن تسهیلات از بانک‌های کشور باید به عهده بانک مرکزی باشد اظهار امیدواری کرد: منابع لازم برای تأمین ۶۰۰ هزار واحد مشخص شده در طرح اقدام ملی هر چه سریعتر فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.