یک کارشناس اقتصادی:

مجلس موتور تولید قانون را خاموش کند

شقاقی بیان کرد: برای شفافیت اقتصاد باید قوانین دست و پا گیر را از میان برداریم و مجلس موتور تولید قوانین را خاموش کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید شقاقی در برنامه رویداد رادیو گفت‌و‌گو در خصوص شفافیت اقتصادی به برچیده شدن بروکراسی اقتصادی اشاره کرد و گفت: گردش مالی و فرایند‌های اقتصاد باید برای مردم شفاف شود و مقررات نیز از بین برود.

وی با بیان اینکه اقتصاد شفاف در بستر مقررات و قوانین‌ به روز شده، اجرایی می‌شود، اظهار کرد: بدون شفافیت درگیر رکود اقتصادی و مشکلات عدیده فراروی کسب و کار‌ها خواهیم بود.

شقاقی در راستای مقررات زدایی تاکید کرد: تنقیح قوانین باید به سمت به روز رسانی حرکت کرده و مقررات زدایی را اندک کند.

وی با بیان اینکه قوانین مفر‌های مختلف برای ایجاد رانت و فساد ایجاد می‌کند، افزود: ما در حوزه قوانین کارنامه موفقی نداریم و حجم انبوهی از قوانین دست و پا گیر را داریم.

شقاقی بر لزوم تنقیح قوانین از سوی مجلس فعلی و مجالس آتی تاکید کرد و گفت: حذف قوانین زائد باید در دستور کار قرار گیرد و اگر درپی به راه افتادن کسب و کار هستیم، با شعار قادر به این کار نیستیم.

وی با بیان اینکه مسیر ما باید به سمت شفافیت و کاهش حجم مقررات حرکت کند، ادامه داد: این مهم وظیفه مجلس و دولت است و در مجموع از لحاظ کمی و کیفی کارنامه مناسبی در حوزه قوانین و مقررات نداریم.

شقاقی همچنین به ساز و کار دروغی FATF در خصوص شفاف‌سازی اقتصاد گفت: ما ابتدا باید از درون شروع کنیم و تکلیف قوانین خودمان را مشخص کنیم.

وی افزود: تا زمانی که تحریم‌های آمریکا حاکم است، بود و نبود FATF تاثیری نخواهد داشت. تحریم‌ها اثرات مثبت FATF را از بین می‌برد و تبعات منفی آن هم که جای خود دارد.

شقاقی تصریح کرد: مجلس  باید موتور تولید قوانین را خاموش کند و  قوانین دست و پا گیر را از میان بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار