تندباد با سرعت ۹۰ کیلومتر قاملوی کردستان را در نوردید

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت:تند باد با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت،روستای قاملو در شهرستان قروه را درنوردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان  گفت: در شبانه روز گذشته ۱۳ ایستگاه از ۲۴ ایستگاه هواشناسی کردستان وزش باد بالای ۸۰ کیلومتر را ثبت کردند که بیشترین میزان آن در هر ساعت در قاملو ۹۰ کیلومتر، سروآبا ۸۶ کیلومتر، سنندج ۶۵ کیلومتر بر ساعت، بانه ۶۰ کیلومتر بر ساعت و کمترین بیجار با ۵۸ کیلومتر بر ساعت بود.

او با اشاره به اینکه تحمل باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت کمی سخت است ،افزود: پیش ‎بینی می‌شود وزش باد در این استان تا اواخر وقت امروز تداوم داشته باشد و در بیشتر مناطق نیز بیش از ۵۴ کیلومتر خواهد بود.

پناهی بیان کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، افزایش ابر تا ظهر پنجشنبه در استان سبب بارش باران، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف و کولاک و در برخی نقاط مه و کاهش دید خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان  گفت: پیش بینی می شود سامانه بارشی فعلی در آسمان استان تا روز جمعه فعالیت داشته باشند و بیشترین ریزش‌های آن از تا اواخر وقت امروز به صورت باران است اما از شامگاه امروز تا ظهر فردا پنجشنبه به صورت برف خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.