بهره برداری از سه طرح در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سه طرح تحقیقاتی و عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آئین افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل کلکسیون گیاهان دارویی با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع، طرح تامین برق خورشیدی با ظرفیت ۳۰ کیلو وات و سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

دکتر یزدان پناه اعتبار این طرح‌ها را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از محل اعتبارات ابلاغی دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است.

او با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۸، ۱۲ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وجود داشت که از این تعداد ۲ شرکت دانش بنیان بودند گفت:  از سال ۹۸ روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این دانشگاه علوم رشد بسیار خوبی داشته بطوریکه حدود ۳۰ درصد به تعداد این شرکت‌ها و ۵۰ درصد در بخش سایر شرکت‌ها افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۱۱۰ درصدی هسته‌های فناور این دانشگاه هم خبر داد و افزود: کارگروه‌هایی در مرکز رشد تشکیل شده که این کارگروه‌ها در زمینه‌های گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، صنایع مواد غذایی و ایمنی مواد غذایی و علوم داده فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.