آماده‌باش نیرو‌های آمریکایی در الانبار پس از حمله اربیل

منبعی امنیتی اعلام کرد پس از حمله به فرودگاه اربیل، نیرو‌های آمریکایی تدابیر پیشگیرانه خود را در تمامی پایگاه‌های نظامی استان الانبار افزایش داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، منبعی امنیتی اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی در استان الانبار در تمامی پایگاه‌های نظامی خود به حالت آماده باش در آمده‌اند.

این منبع گفت: آمریکا تدابیر پیشگیرانه را در تمامی پایگاه‌های خود در مناطق غربی عراق از استان الانبار تا مرز سوریه، به علت احتمال هدف قرار گرفتن نیروهایش افزایش داده است.

منبع مذکور افزود: این اقدامات ساعاتی پس از هدف قرار گرفته شدن یکی از پایگاه‌های آمریکا در حمله به فرودگاه بین المللی اربیل آغاز شده است.

منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: پایگاه هوایی عین الاسد شاهد ترافیک هوایی بی سابقه‌ای بوده است، در حالی که نیرو‌های آمریکایی عملیات شناسایی را انجام داد و مناطق نزدیک به ساختمان پایگاه را بررسی کرد.

وزیر دفاع آمریکا نیز در تماس با همتای عراقی خود اعلام کرد که ما به حمایت از شرکای عراقی خود در دفاع از حاکمیت عراق پایبند هستیم. همچنین دو طرف بار دیکر بر پایبندی خود به مشارکت راهبردی میان آمریکا و عراق تأکید کردند.

شایان ذکر است، نیرو‌های آمریکایی به صورت مستمر در بیشتر شهر‌های الانبار گشت هوایی انجام می‌دهند.

شب دوشنبه چند فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز اعلام کرد که یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار