۲۴۰۰ مددجوی اردبیلی وارد بازار کار شدند

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد وارد بازار کار شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم شغلی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در ۱۰ ماهه اول امسال وارد بازار کار شده‌اند.

او با اشاره به اینکه برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۱۰ ماهه سال‌جاری اشتغال پایدار ایجاد شده است، افزود: ۳۲۰ نفر از مددجویان از طریق کارفرمایان استان اردبیل به کار گمارده شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه این افراد پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآوردند، ادامه داد: امسال تاکنون ۲ هزارو ۴۰۰ نفر از مددجویان استان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در کارگاه‌های آموزشی شرکت و موفق به اخذ گواهینامه مهارت‌های فنی و تخصصی شدند.

دشتی با بیان اینکه همکاری و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان شده است، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مددجویان جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها بوده و خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

او آموزش صحیح و حرفه‌آموزی را شرط نخست برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و اظهار کرد: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آن‌ها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار