طرح یاریگران محلات در مشهد آغاز شد

طرح یاریگران محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به صورت آزمایشی در ۱۳ محله مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدحسین صالحی دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی گفت: محور طرح مبارزه با مواد مخدر،  مردم شهر به عنوان یاریگران محلات هستند و از مجرای ظرفیت مردمی به کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد می‌پردازیم.

او افزود: این اقدام زمانی موثر است که از ظرفیت شورا‌های اجتماعی محلات و افراد صاحب نفوذ استفاده شود.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار شورا‌های محلات علاوه بر ایفای نقش قانونی، حمایت مالی از طرح را خواهند داشت.

صالحی بیان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، اقدامات پیشگیرانه با بهره‌گیری از اقدامات آموزشی و توانمندسازی محقق می‌شود، درمان دومین گام اجرایی است، افرادی که درگیر اعتیاد هستند شناسایی و به مراکز درمان و ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

او تصریح کرد: در مرحله سوم نیز، صیانت از فرد و خانواده او در اولویت قرار می‌گیرد و علاوه بر توانمندسازی فردی که اعتیاد را ترک کرده، خانواده وی مورد حمایت و توانمندسازی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار