آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی ریاضی ایران در دانشگاه کاشان

پنجاه و یکمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی ایران در آیینی با پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مجازی دوشنبه شب در دانشگاه کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با توجه به شرایط کرونایی این کنفرانس به مدت شش روز از بیست و هفتم تا دوم اسفند ۱۳۹۹ به صورت برخط و اینترنتی با ارائه سخنرانی‌های علمی اساتیدی از کشور‌های ایران و خارجی به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

دکتر سید علی‌رضا اشرفی دبیر علمی پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی، در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۴۷۴ مقاله علمی محققان و دانشمندان به نام ریاضی اقصی نقاط جهان در این کنفرانس پذیرش شده و ارایه می‌شود.

او، تعداد مقالات دریافتی را از زمان فراخوان این کنفرانس حدود ۶۵۰ مقاله عنوان کرد و افزود: پس از بررسی و مراحل داوری تعداد ۴۵۰ مقاله به صورت سخنرانی یا پوستر از ۲۰ کشور جهان پذیرفته شده که ۳۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و باقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

به گفته او، محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از دانشگاه‌های شهید چمران، دانشگاه شهید بهشتی، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، اصفهان و همچنین سخنرانانی از کشور‌های آمریکا، ایتالیا، کانادا، روسیه، هلند، فرانسه، سوئیس، آرژانتین، چین، صربستان، کروواسی، ترکیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، عمان، عربستان سعودی، هند، رومانی، عراق و جمهوری چک در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی با موضوع‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس مجازی برشمرد.

دکتر اشرفی اظهار داشت: این کنفرانس با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، بررسی اندیشه‌های ریاضی دانان بزرگ تاریخ ایران جهت ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان، آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی در علوم ریاضی و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی جهت حل مسائل علمی و صنعتی کشور در حال برگزاری است.

او، فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل افکار اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دکتری ریاضی، تقویت تعامل با جامعه جهانی ریاضیات جهت همکاری‌های علمی و بین المللی، بررسی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکار‌های مناسب، بررسی چالش‌های پیش روی دانش آموختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آن‌ها ومعرفی توانایی‌های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر اهداف اصلی پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی کشور ذکر کرد.

به گفته او، این کنفرانس با محور‌های جبر، آنالیز، هندسه و توپولوژی، آنالیز عددی، بهینه سازی، نظریه کدگذاری، رمزنگاری، معادلات دیفرانسیل و دستگاه‌های دینامیکی، ریاضیات بین رشته‌ای، تاریخ، فلسفه و آموزش ریاضی، ریاضیات فازی، آمار، احتمال و فرآیند‌های تصادفی، منطق و علوم کامپیوتر ونظریه گراف و ترکیبیات برگزارمی شود.

دبیر علمی پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی افزود: مجموعه مقالات این کنفرانس در ژورنال‌هایی از کشور‌های ایران، روسیه، گرجستان و احتمالا انتشارات اشپرینگر به جاپ خواهد رسید.

پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی، مهم‌ترین رویداد علمی ریاضیات کشور از ۲۷ بهمن تا دوم اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار