بسته محیط زیست؛

دستگیری شکارچی متخلف/شکارچیان غیرمجاز دالاهو در دام پلیس

یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار گراز وحشی کرده بود با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه دستگیر و به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، در پی گزارش واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه مبنی بر شکار یک رأس گراز توسط یک نفر فرد متخلف در کرمانشاه، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از بررسی یک دستگاه مینی بوس، موفق به کشف و ضبط لاشه یک رأس گراز وحشی شدند.

محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: این فرد متخلف برای طی مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

او افزود: همکاران و مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشه بصورت شبانه روز در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق با ضوابط و مقررات قانونی به شدت برخورد خواهیم کرد.

فلاحتی ضمن تقدیر و تشکر از دوستداران و همیاران محیط زیست مبنی بر دغدغه آنان در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را سریعاً با شماره تلفن: ۰۸۳۳۸۲۳۶۷۳۳ در میان بگذارند.

۳  اکیپ شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان دالاهو دستگیر شدند

۳  اکیپ شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان دالاهو قبل از اقدام به شکار توسط محیط بانان دستگیر و ادوات شکار و صید آنان نیز ضبط شد.

اصغر آغاز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو گفت: در پی گشت و کنترل مشترک یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست دالاهو در مناطق تحت مدیریت شهرستان، محیط بانان سه اکیپ شکارچی متخلف را شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: این افراد قبل از اقدام به شکار توسط محیط بانان شناسایی و دستگیر شدند.

آغاز افزود: پرونده تخلف برای این افراد تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو گفت: پایش شبانه روزی مناطق تحت مدیریت در دستور کار محیط بانان این اداره قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد خاطی برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

دستگیری دو اکیپ شکارچی غیرمجاز در بیستون

دو اکیپ شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار ۶ قطعه کبوتر چاهی و ۱۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای صید کرده بودند توسط مأمورین پناهگاه حیات وحش بیستون دستگیر شدند.

اردشیر مارابی سرپرست پناهگاه حیات وحش بیستون گفت: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، محیط بانان موفق به دستگیری ۲ اکیپ شکارچی متخلف شدند.

مارابی گفت: از این افراد تعداد ۶ قطعه کبوتر چاهی و ۱۰۰ قطعه ماهی رودخانه ای، یک قبضه اسلحه پران و تور چتری کشف و ضبط شد.

او از تشکیل پرونده تخلف برای این افراد و معرفی آنان به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

سرپرست پناهگاه حیات وحش بیستون افزود: پایش شبانه روزی مناطق تحت مدیریت در دستور کار محیط بانان قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد خاطی برخورد قانونی بعمل خواهد آمد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.