نخستین بار در کشور:

نهال و پیوندک گردوی تویسرکان نشان اصالت و سلامت گرفت

نخستین بار در کشور مجوز چاپ برچسب آبی یا نشان اصالت و سلامت محصولات تولیدی برای نهال و پیوندک گردو در زنجیره تولید نهال گردو تویسرکان صادرشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید مسلمی راد مدیر تعاون روستایی استان همدان از ارائه مجوز چاپ برچسب آبی برای نهال و پیوندک گردو نخستین بار در کشور از طرف موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور برای زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی اتحادیه تعاونی تولید استان همدان در تویسرکان خبر داد.

او افزود: اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان بعد از دو سال تلاش بی وقفه نخستین بار در کشور موفق به دریافت گواهی برچسب آبی نهال و پیوندک گردو شد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: این اتحادیه در سال ۱۳۹۷ نخستین زنجیره نهال و پیوندک گواهی شده را در شهرستان تویسرکان  راه اندازی کرد.

مسلمی راد تصریح کرد: بزرگترین باغ مادری گردوی خاورمیانه از طریق اتحادیه تعاونی تولید استان همدان زیر نظر موسسه ثبت و گواهی نهال و بذر احداث شده و طی مدت فعالیت همواره آزمایشات مربوط به سلامت نهال‌ها را جهت عاری بودن از عوامل ویروسی و شبه ویروسی پیگیری کرده است.

او بیان کرد: پس از انجام آزمایشات مکرر، مجوز نصب برچسب آبی بر روی پیوندک‌ها و نهال‌های ارقام چندلر، پرشیا، کاسپین، چالدران و الوند این مجموعه صادر شده که نشان از اصالت و سلامت محصولات تولیدی توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان دارد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان این اقدام را گام ارزشمندی در ارتقاء کیفیت تولید نهال پیوندی و پیوندک گردو در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، راه برای حضور در بازاری‌های خارج از کشور نیز بر روی محصولات تولید شده در زنجیره تولید نهال و پیوندک گواهی شده گردو فراهم شود.

انتهای خبر/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
تویسرکان قطب تولید گردوی کشور است