ارسال ۱۰۰ هزار دوز واکسن روسی کرونا به ونزوئلا

ونزوئلا از ورود نخستین محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اولین محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن روسی اسپوتنیک وی دیروز شنبه وارد ونزوئلا شد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام این خبر در پیام توئیتری نوشت: با توجه به قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹ پرسنل پزشکی و بهداشتی اولین گروهی هستند که واکسن را دریافت می‌کنند.

طبق تصاویر نشان داده شده توسط تلویزیون دولتی ونزوئلا، این واکسن‌ها با پرواز ویژه کانویاسا شرکت هواپیمایی ونزوئلا از مسکو به فرودگاه بین المللی کاراکاس حمل شدند.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه‌های آسیب پذیر همچون خدمه بهداشت و درمان به دلیل مواجهه با ویروس کرونا در اولویت دریافت واکسن هستند.

مادورو قبلاً گفته بود که پس از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، گروه‌های آسیب پذیر و سالمندان  و پس از آن‌ها معلمان در ردیف بعدی دریافت واکسن خواهند بود.

قرار است این کشور آمریکای جنوبی ۱۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت کند.

هفته گذشته رئیس سازمان بهداشت پان آمریکایی (PAHO) گفت که علاوه بر واکسن اسپوتنیک وی، بین ۱.۴ میلیون و ۲.۴ میلیون دوز واکسن آسترازنکا برای ونزوئلا رزرو شده است که با هزینه ۱۰ دلار برای هر واکسن باید بین ۱۴۰ تا ۲۴۰ میلیون دلار پرداخت شود.

مقامات دولت ونزوئلا و سران مخالفت با یکدیگر دیدار کرده اند تا درباره خرید واکسن ویروس کرونا از طریق برنامه بین المللی COVAX با استفاده از پول نقد بلوکه شده در آمریکا به واسطه تحریم‌ها گفتگو کنند، اما هیچ توافقی تاکنون انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار