ضعف‌های قانونی در حوزه فعالیت‌های رایانه‌ای زیبنده نیست

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: قانونگذاری در حوزه فعالیت‌های رایانه‌ای باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید کارگران بافقی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد در آیین افتتاح شورای حل اختلاف نظام صنفی رایانه‌ای استان با بیان اینکه متاسفانه در بیشتر موارد، قوانین عقب‌تر از شرایط روز حاکم بر جامعه است، گفت: رشد روز افزون فعالیت‌های فضای مجازی و استفاده از سوی اقشار مختلف از یک سو و تخصصی بودن این حوزه باعث شده تا ضعف‌های قانونی جدی در این حوزه دیده شود.

او قانون را ملاک عمل مقام قاضی ذکر کرد و اظهار داشت: در حوزه ارز دیجیتال، ضعف‌های قانونی و خلأ‌هایی وجود دارد و تا قانون آن نوشته نشود قاضی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

کارگران بهره گیری از ظرفیت وکیل آگاه به قوانین حقوقی و همچنین مسلط به حوزه فناوری اطلاعات در کنار شرکت‌های فعال در صنف رایانه را در انعقاد قرارد‌ها ضروری دانست و گفت: در صورت  نبود توانایی هر شرکت به صورت مجزا اتحادیه می‌تواند از ظرفیت یک مشاور یا وکیل برای ارائه مشاوره قضایی در قرارداد‌ها برای کاهش دعاوی بین طرفین و متضرر شدن شرکت‌ها استفاده کند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد تصریح کرد: شرکت‌های فعال در حوزه رایانه حتما در فعالیت‌های خود از قرارداد‌های محکم و متقن استفاده کنند.

او اشاره به ظرفیت‌های موجود در شورا‌های حل اختلاف برای به صلح و سازش رسیدن اختلافات بین طرفین گفت: بخشی از پروند‌های موجود در محاکم قضائی استان ناشی از اعتماد نابجا بین طرفین بوده است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان با گفتگو و پادرمیانی به صلح و سازش ختم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار