منندز: آمریکا بهای سنگینی را برای دروغ‌های ترامپ پرداخت کرد

رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای پس از تبرئه رئیس‌جمهور سابق اعلام کرد آمریکا بهای سنگینی را برای دروغ‌های او پرداخت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود دروغ‌های رئیس‌جمهور پیشین را مورد انتقاد قرار داد.

او در بیانیه خود نوشت: امروز، من به محکوم کردن رئیس جمهور دونالد ترامپ به دلیل تحریک هوادارانش برای شورش علیه آمریکا رأی دادم. روند این دادگاه آشکار کرد که  ترامپ حمله خشونت آمیز به کنگره را برانگیخت و سپس با عدم استقرار گارد ملی برای کمک به پلیس پایتخت و نجات جان آمریکایی‌ها، به وظیفه خود به عنوان فرمانده کل قوا پشت کرد.

منندز در این بیانیه افزود: انگیزه روشن و اعلام شده رئیس جمهور ترامپ سرنگونی یک انتخابات آزاد و عادلانه در تلاشی برای باقی ماندن به قدرت بود. او هفته‌ها از دروغ‌های مخرب و تئوری‌های توطئه برای ایجاد خشم استفاده کرد و طرفداران خود را برای آمدن به واشنگتن در آخرین خیز بسیج کرد. سپس، در ۶ ژانویه، هنگامی که کنگره برای انجام وظیفه قانونی ما جمع شد، او هواداران خشمگین خود را جمع کرد تا از او حمایت و نتایج انتخابات را متوقف کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا با بیان اینکه «ملت ما بهای سنگینی را برای دروغ‌هایی که رئیس جمهور ترامپ مطرح کرد»، اضافه کرد: در این آشوب ها هفت نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند و تعداد زیادی از آن‌ها آسیب جدی دیدند و بسیاری از آن‌ها هستند که سال‌ها جای زخم‌های دیده نشده خواهند داشت.

عضو حزب دموکرات در ادامه نوشت: رفتار رئیس جمهور ترامپ غیرقابل بخشش بود، وکلای وی نتوانستند هیچ دفاع قانع کننده‌ای برای او ارائه دهند. همه دفاعیاتی که از تیم وی شنیدیم استدلال‌هایی بود که اگر سنا آن‌ها را قبول می‌کرد به هر رئیس جمهوری در آینده اجازه می‌داد تا از قدرتش در روز‌های پایانی کار خود هر سوءاستفاده‌ای که می‌خواهد، بکند.

عضو حزب دموکرات در ادامه افزود: این تبرئه یک ناعدالتی سیاسی محض است و من می‌ترسم که پیامد‌های منفی و حتی خطرناکی برای آینده کشورمان داشته باشد.

چهارمین جلسه محاکمه ترامپ در سنا شامگاه شنبه با رای به تبرئه او پایان یافت. ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکاست که دو بار محاکمه و هر دو بار تبرئه شده است. رای سنای آمریکا به تبرئه ترامپ، آرزوی دموکرات‌ها برای پیچیدن تومار زندگی سیاسی او را به باد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار