هادی العامری: اطلاعات موثقی از قصد حمله ترکیه به سنجار وجود دارد

رئیس ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که اطلاعات موثق و قطعی درباره قصد ارتش ترکیه برای حمله به سنجار وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق از وجود اطلاعاتی قطعی از هدف ارتش ترکیه برای حمله به کوه سنجار پرده برداشت و از دولت عراق خواست همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به سرزمین‌های عراق انجام دهد.

او با انتشار بیانیه‌ای گفت: اطلاعات تایید شده‌ای وجود دارد که ارتش ترکیه قصد حمله به کوه سنجار را دارد؛ بنابراین دولت ترکیه باید این اقدامات خصمانه را که نه تنها به نفع منافع دو کشور نیست بلکه روابط بین المللی را تحت تأثیر جدی قرار می‌دهد، متوقف کند.

العامری افزود: ما انتظار داشتیم که دولت ترکیه کاملاً از اراضی عراق، چه از بعشیقه و چه از نوار مرزی که اخیراً اشغال کرده است، خارج شود نه اینکه اشغال دیگری انجام دهد.

او با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح عراق، نیرو‌های حشد الشعبی و دستگاه‌های امنیتی با کمک خداوند قادر به دفاع و حفاظت از خاک مقدس عراق هستند، از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به اراضی عراق انجام دهد.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ابتدای بهمن اعلام کرد که آنکارا دو عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز مقر شبه‌نظامیان گروهک پ. ک. ک در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرده بود.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سفر خود به عراق و دیدار با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد که آنکارا به حملات و مبارزه خود علیه گروه تروریستی پ. ک. ک ادامه می‌دهد و هدف ترکیه، نابودی تروریست‌ها و داشتن یک زندگی ایمن با همسایگان است.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ. ک. ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار